Ficosa augmenta la seva facturació fins als 949 milions d'euros el 2014

Europa i Àsia són les regions on la multinacional ha aconseguit un major creixement en volum de vendes

La Torre
09 de juny del 2015
Actualitzat a la 13:19h
Ficosa, proveïdor global de primer nivell que es dedica a la investigació, desenvolupament, producció i comercialització de sistemes de visió, seguretat, comunicació i eficiència per a l'automoció, ha augmentat la seva facturació fins als 949 milions d'euros l’any 2014, enfront dels 935* milions reportats el 2013. La multinacional ha incrementat el seu benefici brut d'explotació (EBITDA) aconseguint aproximadament els 79 milions d'euros, fet que suposa un creixement del 27% en comparació amb l'exercici anterior, en què va obtenir un EBITDA recurrent de 62 milions d'euros. 

Segons destaca Xavier Pujol, conseller delegat de Ficosa: "El sòlid creixement que ha experimentat la companyia des de 2012 es deu a una clara aposta per la internacionalització, l'eficiència operativa, la innovació i la diversificació de l'activitat cap a nous sectors més enllà de l’automoció". 

Internacionalització
Les regions on Ficosa ha registrat un major augment en volum de vendes són Europa i Àsia. A nivell mundial, cal destacar que 17 dels 18 països en què la multinacional està present han mostrat signes de creixement. Actualment, aproximadament el 90% de la facturació del grup prové de l'exterior. 

L'estratègia d'internacionalització de Ficosa respon a la seva ferma voluntat per localitzar-se a prop dels OEM per tal d’oferir-los un millor servei. Amb aquest propòsit, la companyia ha reforçat recentment la seva presència internacional amb l'obertura de la seva tercera planta a la Xina (Shenyang, Liaoning) així com amb la construcció d'un centre de producció d'última generació d’aproximadament 30.000 metres quadrats a Estats Units (Cookeville, Tennessee), que estarà totalment operatiu a finals de 2016.

Nous productes tecnològics
En termes de producte, l'increment en vendes més destacat s'ha produït en els nous productes tecnològics centrats en sistemes de seguretat i comfort (ADAS), els sistemes de comunicació i els components en l'àmbit del cotxe elèctric, doblant les xifres de l'any precedent. Com explica Pujol: "Ficosa ha viscut en els últims anys una profunda transformació tecnològica basada en el desenvolupament de productes de major valor afegit en electrònica i software". 

Ficosa va destinar l'any passat 44 milions d'euros en R+D, que representa al voltant del 4% de la seva facturació anual. Amb 470 patents actives, és una de les empreses que més patenta al nostre país, un fet que posa en relleu l'important esforç que realitza la companyia per capitalitzar les innovacions i els últims avenços que es produeixen en el sector de l'automoció i les noves tecnologies. 

Aquesta sòlida aposta per la innovació també s'ha traduït en la creació d'ocupació d'alt valor afegit. En el transcurs d'aquest any, Ficosa preveu contractar 75 nous enginyers per al Centre Tecnològic de Viladecavalls (Barcelona). Aquesta planta alberga el centre de R+D de tot el grup i compta amb 400 enginyers dels 600 que treballen en els 13 centres de desenvolupament que posseeix la multinacional a diferents països. 

Previsions per al 2015
De cara al 2015, Ficosa preveu arribar als 1.000 milions d'euros de vendes, tal com apunten amb seguretat els primers quatre mesos de l'any. Les vendes procedents de les noves tecnologies seran un dels principals contribuïdors per arribar al bilió d'euros. La companyia espera seguir incrementant els seus resultats a través de la combinació dels següents factors: l'increment de vendes, uns majors nivells d'eficiència operativa i el llançament de nous productes.
 
La imminent aliança de capital i de negoci amb Panasonic contribuirà a accelerar el desenvolupament de nous productes i permetrà la integració del know how de les dues companyies en matèria de tecnologia de la imatge i tecnologia de miralls per a l’automoció. En aquest sentit, ja estan treballant conjuntament en nous productes relacionats amb la seguretat activa (retrovisors avançats), la reducció de les emissions de CO2, el cotxe elèctric i els sistemes de comunicació (cotxe connectat).