Cecot Internacionalització presenta I-PIME per a petita i mitjana empresa

La jornada comptarà amb Asun Cirera assessora en comerç exterior, i Josep Pey, expert i assessor en i internacionalització

La Torre
09 de juny del 2015
El Club Cecot Internacionalització presentarà el proper 18 de juny un nou programa de Desenvolupament Internacional per a la petita i la mitjana empresa (I-PIME) amb l’objectiu d’ajudar a les empreses a dissenyar el seu propi projecte d’internacionalització i fer-lo viable encaixant amb criteri la  Proposta de Valor, el Model de Negoci, l’Estratègia, i la possibleInnovació de l’empresa.

Aquesta falta d’ encaix entre el Pla d’ Internacionalització i els aspectes esmentats és en molts casos el causant  de la  falta de resultats a mig termini,  que des del Club  el Club Cecot Internacionalització es detecta.

Tots els esforços i recursos emprats per l’ empresa en prospectar i trobar nous clients a l’ exterior poden quedar frustrats si l’ empresa no ha fet aquesta reflexió a l’ hora d’ elaborar de dissenyar l’ estratègia de sortida a l’ exterior.   

Amb aquest programa el Club pretén  millorar el posicionament de les empreses en el mercat internacional i millorar-ne les seves vendes.

Segons en Josep Pey, “els propers cinc anys seran decisius perquè la nostra societat i les empreses que la conformen puguem assumir el paper internacional que hem de jugar en un nou escenari mundial que cada cop està més definit”.

El programa proposa, entre d’altres, com dissenyar una Nova Proposta de Valor més trencadora i competitiva per a les empreses, reenfocar el model de negoci, identificar els punts on s’ha d'innovar, ajudar a identificar els mercats internacionals més interessants per cada sector, conèixer aquells aspectes de comerç exterior bàsics per internacionalitzar una empresa i donar suport i assessorament personalitzat als interessats en el projecte. Aquests aspectes són considerats claus per entendre i desenvolupar un Pla d’Internacionalització que compleixi les expectatives generades.

El programa I-PIME posarà especial atenció en veure quin és el model de negoci concret de cada empresa i poder orientar als interessats en enfocar els seus objectius cap a la internacionalització. El Club Cecot Internacionalització pretén, amb aquest programa, dotar a les empreses interessades en obrir-se mercat a l’exterior fer-ho amb unes bases sòlides que garanteixin l’èxit a mig termini.

A més de l’oferta habitual de serveis de suport a l’exportació, el Club desenvolupa cada any programes com el “França a la Carta”,  “Alemanya a la Carta” o el “Brasil a la Carta”, amb gran acceptació sobre tot entre les empreses petites, i “l’Iniciat a l’exportació” que busca apropar nous mercats a les pimes catalanes. “Aquests anys de crisi, les empreses que estaven més internacionalitzades han pogut sobre posar-se a la caiguda del mercat intern”, afirma Asun Cirera, “és per això que un dels nostres objectius és apropar les nostres empreses a altres mercats i acompanyar-les en els processos d’internacionalització perquè puguin fer-ho de manera ordenada, segura i efectiva”.

La jornada, que tindrà lloc el 18 de juny a la seu de la Cecot i que començarà a dos quarts de nou del matí, serà presentada per Asun Cirera, assessora en comerç exterior de la Cecot i hi intervindrà Josep Pey i Rosell, expert i assessor en estratègia, internacionalització, innovació, canvi i reenfocament, fundador i director de System Group.