El Síndic de Catalunya va realitzar 619 actuacions a Terrassa el 2014

Les polítiques socials i l'administració pública, principals àmbits on s'han rebut queixes i consultes per part dels vallesans | El Síndic alerta que l'Administració no pot justificar les restriccions de drets per motius pressupostaris

La Torre
16 de febrer del 2015
Actualitzat a les 11:25h
El síndic de greuges de Catalunya, Rafael Ribó, ha presentat l’Informe al Parlament corresponent a l’any 2014. Les queixes rebudes reflecteixen l’impacte de la crisi econòmica i social i, particularment, el debilitament continuat que han estat experimentant els drets socials des de l’any 2009. El Síndic alerta que l’Administració no pot justificar les restriccions de drets per motius pressupostaris, que buiden de contingut els drets reconeguts legalment. Recorda el deure de les administracions d’habilitar els recursos necessaris perquè les persones tinguin garantits aquests drets i destaca que l’incompliment repetit d’aquest deure és un fet molt greu.

S’ha de destacar que prop d’un 40% de totes les queixes i actua­cions d’ofici tramitades corresponen a temàtiques prò­pies de les polítiques socials. Dins de l’àmbit social, les queixes més nombroses durant el 2014 han estat les de serveis socials, seguides de les d’infància i adolescència i les d’educació.

El nombre de queixes noves ha crescut en un 7,4% en relació amb l’any anterior i un 60% en relació amb el 2010 (inici de l’actual mandat). S’han portat a terme 27.211 actuacions entre queixes, consultes i actuacions d’ofici, que han afectat 53.095 persones. En un 97% dels casos en què el Síndic ha tancat amb una o diverses recomanaci­ons, aquestes han estat acceptades per l’administració o empresa supervisada.

Al Vallès Occidental

El Síndic de Greuges ha atès 1.571 queixes al Vallès Occidental l'any 2014, a més de 1.074 consultes. En cap dels casos, però va encetar una actuació d'ofici. Aquesta xifra suposa una caiguda del 5,8% respecte l'any anterior.

A la comarca, el major volum de consultes i queixes han estat relacionades amb les polítiques socials (1.201), seguit per l'administració pública i tributs (479), consum (359), polítiques territorials (270) i seguretat ciutadana o jurídica (108). Destacar que no hi ha hagut cap queixa o consulta relacionades amb la discriminació i sí quatre consultes quant a cultura i llengua.

En total, a Terrassa s'han traminat 619 actuacions, de les quals 422 corresponen a queixes i 197 a consultes. A Matadepera s'han tramitat 44 actuacions, a Ullastrell, 7; a Vacarisses, 26; a Viladecavalls 19; i a Rellinars 8.