L'Ajuntament de Matadepera incorpora la factura electrònica

La legislació va entrar en vigor el passat 15 de gener

La Torre
23 de gener del 2015
Actualitzat a les 8:49h
Com tota l’administració pública, l’Ajuntament de Matadepera s’ha afegit a les directrius de la llei 25/2013 de 27 de desembre per la qual a partir d’aquest mes de gener s’obliga als proveïdors que prestin serveis al sector públic que presentin les seves factures electrònicament.

La legislació, que va entrar en vigor el passat 15 de gener, obliga a que els proveïdors remetin les factures en format electrònic seguint les instruccions que consten en la seu electrònica de l’Ajuntament.

Allí, han de clicar on posa “e-FACT” del Consorci de l’Administració Oberta de Catalunya i seguir les passes que s’indiquen.

En principi, tots els proveïdors podran expedir i remetre factura electrònica. En tot cas estan obligades les societats anònimes, les societats de responsabilitat limitada, les persones jurídiques i entitats sense personalitat jurídica que manquin de nacionalitat espanyola, els establiments permanents i sucursals d'entitats no residents en territori espanyol en els termes que estableix la normativa tributària; les unions temporals d'empreses, les agrupacions d'interès econòmic, les agrupacions d'interès econòmic europea; els fons de Pensions; els fons de capital de risc, els fons d'inversions, els fons d'utilització d'actius, els fons de regularització del mercat hipotecari, els fons de titulació hipotecària, i els fons de garantia d'inversions.

Les persones físiques (empresaris individuals o autònoms) no estaran obligats a presentar les factures en format electrònic. L’Ajuntament de Matadepera no ha exclòs de l’obligació de presentació factura electrònica a les factures amb import inferior a 5.000,00 euros.