Carreteres de Terrassa, entre les deu perilloses de Catalunya

L'últim estudi EuroRAP presentat pel RACC indica que la C-1415a i la BV-1221, són dos dels trams amb risc més elevat d'accidentalitat del nostre país | En el quinzè lloc, l'informe indica com a tram de risc elevat els gairebé nou quilòmetres de la carretera C-58 entre Terrassa i Vacarisses

Lluïsa Tarrida
18 de desembre del 2014
Actualitzat el 23 de desembre a les 18:44h
Des de l’any 2002, el RACC presenta puntualment abans de festes els resultats de l'estudi EuroRAP, que recull el llistat dels trams de carretera més perillosos per als conductors.

L’edició de 2014 ha estat més exigent i presenta un canvi en relació a estudis anteriors: els criteris d’anàlisi de la xarxa viària s’han endurit per adaptar-los als nous objectius de reducció de l’accidentalitat de la Unió Europea (50% menys de morts a la carretera l’any 2020). Segons els nous criteris d’anàlisi, el 17% dels trams de xarxa viària catalana presenta un risc “molt elevat” de patir un accident.

Entre els deu trams més perillosos marcats per aqest estudi n'hi ha dos dins del terme municipal de Terrassa. Es tracta de la C-1415a del tram d'inicia a Terrassa centre fins a Sentmenat i la BV-1221, entre la placeta de la Creu de Terrassa fins al límit del Parc Natural a Matadepera. Ambdós itineraris estan considerats de risc "mol alt". 

En el quinzè lloc, l'estudi indica com a tram de risc elevat els gairebé nou quilòmetres de la carretera C-58 entre Terrassa i Vacarisses. I en la posició 38, correspon a la carretera BP-1503, del tram que va de la BP-1417 fins a Terrassa per enllaçar amb la N-150a. Com a risc baix-mitjà, l'informe situa el tram de la C-58 entre Vacarisses i Castellbell i el Vilar.

Per tercer any consecutiu, el tram de la BV-2041 entre Gavà i Begues és el de més risc d'accidentalitat de la xarxa viària catalana. Cal tenir en compte que els trams de més risc per als conductors es presenten de forma sistemàtica en vies de calçada única, amb intensitats de trànsit mitjanes o baixes.
 

Els trams amb més risc d'accidentalitat a Catalunya (intensitat mitjana de trànsit superior a 5000 vehicles)


Nous bàrems

L'últim estudi EuroRAP ha adaptat els paràmetres d'análisi als nous objectius de reducció de la sinistralitat de la Unió Europea: un 50% menys de morts a la carretera al 2020. Així, s'ha reduït a la meitat el barem de les bandes de risc.

Segons aquests nous paràmetres d'anàlisi i davant la reducció en un 2,5% dels accidents greus i mortals a Catalunya en els últims tres anys, el risc a la xarxa analitzada per EuroRAP pràcticament no ha variat (-0,1%). Els quilòmetres de risc "molt alt" representen un 17% del total de la xarxa analitzada, mentre que els trams de risc "alt" suposen un 15%, d’acord amb el nou barem de mesura del risc.

Per províncies, els quilòmetres de risc "molt alt" han pujat un 4%, un 0,3% i un 0,5% a Barcelona, Girona i Lleida, respectivament. A Tarragona, han baixat un 3,7%. La demarcació amb major percentatge de quilòmetres de risc "alt" i "molt alt" és Lleida (36,5%).