La ronda de Ponent de Terrassa en sentit nord, tallada indefinidament

L'Ajuntament impedirà la circulació a partir de dimecres d'una de les principals vies de sortida pel perill que cedeixin els talussos | En sentit sud, direcció la Maurina, la ronda seguirà oberta

Lluïsa Tarrida
15 de desembre del 2014
Actualitzat a les 18:13h
Les pluges de les darreres setmanes i sobretot la forta ventada de la setmana passada han fet moure fitxa a l'Ajuntament. La preocupació pel tram de la riera del Palau ha anat en increment. Els talussos que marquen el curs del riu es troben "inestables i amb un grau de degradació elevat" i per això s'han hagut de prendre mesures urgents. Es tracta de poc més d'un quilòmetre, entre el carrer Francisco de Vitoria i el carrer Orà, però és altament perillós.

Per aquest motiu, aquest dimecres, dia 17 de desembre, es tallarà de forma "indefinida" la circulació en sentit nord de la Ronda de Ponent. Aquest dilluns ja s'han començat a instal·lar els new jerseys. D'aquesta manera, els vehicles que normalment utilitzaven aquesta via per rodejar el centre hauran d'optar o bé per la B-40 o ve per l'avinguda del Vallès. El Consistori sí que mantindrà la circulació en sentit sud, és a dir, en direcció la Maurina. Aquesta mesura preventiva es calcula que afectarà uns 6.000 vehicles que hi circulen de forma diària (en ambdós sentits són uns 12.300 vehicles diaris). Com a conseqüència del tall de la ronda de Ponent també es veurà modificat l'itinerari d'autobús de la Línia 4. 

"Cal que siguem prudents" han afirmat la tinent d'alcalde de Planificació Urbanística i Territori Carme Labòria i la regidora de Medi Ambient Eva Herrero, "som conscients que aquesta mesura implicarà una transformació en la vida quotidiana de molta gent, però calia actuar ja". 

Aquesta acció és només a curt termini -tot i que pot durar molts mesos- a l'espera que es realitzi un estudi geològic i s'avaluï les possibles solucions. Labòria ha afirmat que es manté el projecte de cobriment de la riera - aprovat el seu dia per la mateixa Agència Catalana de l'Aigua- però que en aquests moments "no és viable, ja que tindria un cost de 17 milions que ara l'Ajuntament no disposa. Aquests ingressos havien de venir del sector urbanístic i ara no es preveu que es puguin obtenir". 

Així doncs, tot i ser coneixedors que el cobriment és la solució definitiva s'hauran d'estudiar alternatives. Avisen però "que la més econòmica té un pressupost estimat d'1,5 milions d'euros, i és d'una gran complexitat perquè no estem parlant de reconstruir una paret de ciment, sinó d'una infraestructura molt més complexa". Caldrà fer un projecte d'obres, fer concurs públic -que s'obrirà a empreses internacionals-, licitar-lo i buscar vies de finançament. "Sabem que no podem esperar més, per això en els propers mesos decidirem què fem i prendrem una decisió de cara el 2015". 

Labòria ha explicat que l'Ajuntament de Terrassa seguirà reclamant a l'ACA que la competència és seva i que, per tant, ha de finançar les obres que s'hagin d'executar. La tinent d'alcalde reconeix que "s'haurà d'actuar durant el 2015" i ha assegurat que si no s'arriba a un acord favorable les obres s'acabaran fent buscant vies de finançament i més tard  reclamant els diners a l'ACA.