Mina Terrassa obté bona nota

La confiança en les garanties sanitàries de l'aigua es d’un 93 per cent

Nació Digital
06 de desembre del 2014
Actualitzat a les 7:19h
Mina, Aigües de Terrassa ha fet pública l’enquesta de satisfacció que anualment encarrega a un entitat externa, per tal d’avaluar l’opinió dels consumidors domèstics sobre diferents aspectes que afecten al servei que ofereix la companyia.

La realització d’aquests estudis d’opinió, i la seva difusió i publicació, responen a la política de millora contínua dels productes i serveis que ofereix l’empresa; així com a les directrius de comportament ètic i coherent que es marca Mina, Aigües de Terrassa i que li permeten un continu desenvolupament sostenible.

Les poblacions en les que s’ha realitzat l’enquesta són Terrassa, Rellinars, Viladecavalls, Ullastrell, Vacarisses, Matadepera i Castellar, municipis en els que Mina, Aigües de Terrassa ofereix el subministrament. La mostra s’ha realitzat mitjançant entrevistes a un total de 383 clients de la companyia seleccionats aleatòriament en funció de sexe, edat i àrea geogràfica.

L’enquesta ha analitzat, entre d’altres, els següents conceptes: imatge de Mina, atenció al client, la factura, l’aigua i les seves característiques, i la confiança en l’aigua de l’aixeta. Els resultats d’enguany confirmen la bona puntuació obtinguda des de l’any 2007, quan es van començar a fer aquestes enquestes.

La Companyia
Com a aspectes més ben valorats destaquen la bona opinió que els usuaris domèstics tenen de la gestió del servei (72% positiva – 8% molt positiva) i la confiança en que l’aigua de l’aixeta acompleix les garanties sanitàries necessàries (un 93% del total d’enquestats).

Els enquestats també mostren una bona opinió del comportament ètic i de les accions de responsabilitat social endegades per Mina, Aigües de Terrassa (56% positiva - 19% molt positiva); així com del respecte al medi ambient, amb opinions positives que assoleixen el 51%. Atenció al client L’atenció al client és un dels àmbits en els que la companyia hi dedica una especial atenció, conscient que l’aigua és un servei de primera necessitat i els consumidors requereixen respostes eficaces davant qualsevol dubte o incident. En aquest apartat, els enquestats valoren amb un 8 l’atenció rebuda i amb un 7,8 la informació i la resolució del seu dubte o incident.

Els usuaris també valoren el disseny i la claredat de la informació que conté la factura, amb un 7,4. La pressió i la regularitat de l’aigua mereixen qualificacions de 8,7 i 8,6 respectivament. Respecte de la seva qualitat i característiques, l’enquesta mostra bons resultats en els apartats de color i d’olor (6,3 i 6,9), mentre que el sabor –tot i la millora en els darrers mesos i mostrar la millor qualificació dels darrers set anys- assoleix un 3,6. La qualitat organolèptica de l’aigua és una de les màximes prioritats de Mina, Aigües de Terrassa, i per això esta treballant en com millorar-la.

Els resultats de l’enquesta de satisfacció dels clients domèstics 2014 es poden consultar a la web de l’empresa.