Crespinell i Lanaspa de Terrassa celebren bodes d'argent

Els dos centres educatius van iniciar el cus 1988-89 un projecte de col·laboració que s'ha mantingut fins a l'actualitat i que s'ha anat adaptant a les necessitats | Per aquest curs 2014-15, han preparat múltiples activitats, des d'una gimcana a un lipdub, passant per una fotografia amb tots els alumnes d'ambdues escoles

per La Torre, 23 de novembre de 2014 a les 12:27 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 23 de novembre de 2014 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
El projecte de col·laboració entre les escoles Lanaspa-Giralt i l’Escola d’educació especial Crespinell, que va iniciar-se el curs 88-89, segueix endavant i ho fa amb molta força. Enguany, el conveni celebra els 25 anys i ho volen celebrar. "De ben segur que hem de millorar i molt però també estem força satisfets del camí que hem fet, que estem fent i que volem continuar fent junts", afirmen Nuria Altet de l'Escola Lanaspa i Mariona Torredemer, de l'Escola Crespinell.

Així doncs, ambdues escoles organitzaran durant aquest curs una sèrie d’activitats que permetran desenvolupar encara més "intensament" aquest projecte, "fomentant la inclusió de tot l’alumnat, professorat i famílies en les activitats a realitzar".


Per exemple, es farà una fotografia d’un 25 gegant al pati de l’escola Lanaspa amb la participació de tot l’alumnat i professorat d’ambdues escoles o hi haurà una exposició fotogràfica de les activitats d’aquests vint-i-cinc anys i un lipdud de les dues escoles al 2n trimestre.

Així mateix, també es preprara una setmana d’activitats i tallers per l’alumnat que inclourà també una sortida-excursió conjunta i un espectacle musical, a més d'un berenar pedagògic amb una conferència per a les famílies i professorat d’ambdues escoles i una gimcana organitzada per les AMPES.


25 anys col·laborant

Tot va començar quan els alumnes més petits d'ambdues escoles es trobaven a l'hora d'esbarjo per jugar junts. Ara, 25 anys després, la coneixença i relació entre l’alumnat de les dues escoles és permanent i constant al llarg de tota l’escolarització, ja que s’inicia a P3.

Actualment comparteixen les àrees d’Artística (Música i Plàstica), Educació Física, Informàtica i Projectes Interdisciplinars a l’etapa de Primària i a l’etapa d’infantil, Comunicació i Llenguatge, Descoberta d’un mateix, Descoberta de l’entorn.
 
També realitzen conjuntament totes aquelles activitats que formen part del curs escolar com tallers, excursions, colònies, viatge de final de curs, setmana cultural... "Això implica un treball sistemàtic de coordinació, cooperació, programació i avaluació conjunt entre el professorat d’ambdues escoles", afirmen Altet i Torredemer. 

L’atenció a la diversitat passa necessàriament per un model escolar inclusiu, “una escola per tots” i això ha suposat que ambdues escoles s'han implicat en implementar canvis organitzatius i metodològics per aconseguir que tots els alumnes, els de Lanaspa i els de Crespinell,  tinguin accés a l’aprenentatge siguin quines siguin les seves capacitats  i necessitats. 

Aquest Projecte va ser guardonat el 2002 amb el Premi Catalunya D'educació amb el suport de l’Ajuntament de Terrassa i s’ha donat a conèixer en diferents congressos Nacionals i Internacionals de Pedagogia i d’escola Inclusiva. 

El projecte terrassenc va ser pioner a Catalunya i va suposar que s’encetés a la nostra ciutat la inclusió i col·laboració entre una escola d’educació especial i una ordinària i que més endavant s’ampliés a d’altres escoles fent realitat els nexes d’unió entre centres ordinaris i escoles d’educació especial. 

 

Participació