Empreses i pimes es posen al dia sobre el comerç electrònic

CaixaBank i Cecot celebren a Terrassa una jornada d’e-commerce

La Torre
18 de novembre del 2014
CaixaBank i la Cecot, a través del seu Club Cecot Internacionalització, han celebrat una jornada dirigida a petites, mitjanes i grans empreses del Vallès Occidental per profunditzar sobre els negocis internacionals a través de l'e-commerce i fomentar l’ús de canals de Banca. A aquesta jornada hi han assistit més de 42 empreses vallesanes procedents de Terrassa, Sabadell, Granollers i Cerdanyola del Vallès interessades en analitzar temes com els canvis de paradigma del comerç tradicional al comerç electrònic, anàlisis de la penetració de l'e-commerce per sectors, els volums de mercat i l’evolució del comerç electrònic, les tendències, estratègies webrooming, showrooming, ROPO i "Mobile", claus per triar una bona passarel·la de pagament, el frau en l'e-commerce, entre d’altres.

L'obertura de la jornada ha anat a càrrec de Melchor de Palau i Rovira, Key Account Manager de Comercial Global Payments, qui ha exposat que “l’entorn del consum està canviant a velocitat de vertigen” i, per tant, “la oferta de venda virtual ha d’estar en permanent actualització”. Així mateix, de Palau ha afegit que “una de les claus és la potencialitat de les compres pel terminal Mòbil, per tant, l’adaptabilitat de les webs de compra han d’estar completament actualitzades i adaptades. La internacionalització i el permanent anàlisi de les tendències de compra i experiències del consumidor és una altra clau per a comptar amb una “botiga oberta al món”, més enllà del mercat local.

Aquesta jornada s’engloba dins de l’acord signat el passat mes d’octubre entre CaixaBank i la CECOT, on l’entitat posa a disposició dels associats de la patronal la seva presència a l’exterior mitjançant les oficines operatives, les oficines de representació, la participació en entitats estrangeres, els acords de corresponsalia o bé acompanyant a les empreses en els projectes comercials que s’organitzin a l’estranger. Així mateix, CaixaBank col·laborarà amb la patronal Cecot en accions formatives complementàries mitjançant tallers, jornades tècniques, sessions de treball, taules rodones o bé seminaris relatius a la internacionalització.

L’entitat també presenta un ampli programa que inclou una nova línia de productes i serveis dirigida, en exclusiva, a les empreses associades a la patronal que beneficiarà a petites, mitjanes, grans empreses i autònoms. Dins de la línia de productes dirigida a l’operativa empresarial de CaixaBank destaca una branca especialment orientada al comerç exterior. La xarxa i la cobertura a nivell internacional que proporciona una entitat com CaixaBank dona l’estabilitat necessària a les empreses per plantejar-se la Internacionalització dels seus productes, serveis o processos. Aquelles empreses que es trobin en procés d’internacionalització, tindran a la seva disposició una adreça de correu electrònic on podran dirigir les seves consultes. També podran ser assessorades sobre les característiques financeres del lloc de destí on volen realitzar la seva activitat econòmica.