12
de novembre
del
2014
Actualitzat
a les
11:21h
Imatge de l'últim accident a la C-55 Foto: Roger
El conseller de Territori Santi Vila ha avançat avui que abans de desembre es presentarà una alternativa que optimitzant la C-16 faci plausible estalviar el desdoblament de la C-55.
Des de la Federació d'associacions de veïns de Manresa s'ha convocat una nova concentració a la C-55. L'acte es durà a terme el proper dissabte 15 de novembre a dos quarts de cinc de la tarda al punt quilomètric 29,5, per recordar, sobretot, l'última víctima mortal en la via, el santpedorenc Pere Vilaseca Pujol.
D'altra banda també es té la intenció de fer entendre a les autoritats que la C-55 és una carretera de molt alta sinistralitat i que "l'actual densitat de trànsit és insostenible", afirma Enric Martí, President de la Federació d'associacions de veïns de Manresa, que recorda que "el traçat de la carretera sense desdoblar no compleix les directrius de la Unió Europea que recomana desdoblar a partir d'una densitat de 12.000 vehicles diaris". La C-55 no només supera aquest nombre, sinó que el més que triplica.
La connexió de la ciutat de Manresa amb l'àrea més poblada de Catalunya i amb les infraestructures més rellevants "són lluny de l'abast", declara Martí, "tant per la ciutadania en general com per les empreses".