Cecot critica el govern espanyol per endarrerir el IV Cinturó

La patronal considera "insuficient" la inversió que rebrà Catalunya i lamenta que no es prioritzi "immediatament" el tram Terrassa-Abrera, "una infraestructura que "tindrà una repercussió econòmica per al territori i les empreses ubicades al Vallès que supera la inversió"

La Torre
10 d'octubre del 2014
Davant la publicació dels Pressupostos Generals de l’Estat per al 2015 presentats la setmana passada pel ministre d’Hisenda, Cristóbal Montoro, la Cecot considera insuficient la inversió que rebrà Catalunya, d’un 9,5% del total, no arribant ni a la meitat del que aporta al PIB nacional (19%), representant un 16% de la població. La patronal no només denuncia un tracte d’infrainversió pública, sinó també un tracte ineficient de la inversió pública prevista i en la realitzada en els últims anys.

La patronal recorda que algunes inversions pel 2015 estaven previstes pel 2014 i no s'ha executat, sobretot a l’entorn de les inversions del corredor mediterrani i l’accés al port de Barcelona. En el cas del Vallès, el tram Terrassa-Abrera de la Orbital B-40 s’ajorna fins l’any 2018. En paraules del president de la Cecot, Antoni Abad, "no té cap sentit allargar tant el termini d’una infraestructura que en dos anys podia haver estat finalitzada i que, com ja vam traslladar al Ministeri de Foment, tindrà una repercussió econòmica per al territori i les empreses ubicades al Vallès que supera la inversió".

Segons Abad, "cal mirar la B40 com una via que aporta estalvis de costos logístics a les empreses i evidents millores de competitivitat. És necessari prioritzar-la immediatament ja que és una infraestructura amb un inequívoc retorn econòmic per la pròpia administració".

Xarxa ferroviària

La Cecot ha expressat reiteradament els últims anys el seu "desconcert i incomprensió" per la "constant manca d’inversió a Catalunya però també en una zona com el Vallès, considerada motor productiu del nostre país i principal eix industrial a nivell estatal". En aquest punt, la Cecot recorda que com a entitat impulsora de la plataforma FEM Vallès juntament amb CIESC, UEI-Cerclem i Via Vallès, tant l’administració autonòmica com estatal tenen a les seves mans la proposta realitzada per la plataforma l’any 2013 amb l’objectiu de posar en marxa 20 estacions (baixadors) pel 2020 i aconseguir la mobilitat necessària al territori amb mínima inversió i optimitzant la xarxa ferroviària ja existent.

Al respecte, les entitats del Vallès han posat reiteradament sobre la taula la necessitat d’un funcionament eficient de les xarxes existents, d’inversions puntuals el màxim rendibles i d’una implicació del Ministeri de Foment en col·laboració amb la Generalitat de Catalunya. No aspirem a noves obres en moments de crisi, sinó a la rendibilitat i al màxim aprofitament de les xarxes existents i a la presència de l’Estat en proximitat al món productiu.