Molt bones vendes i participació al Denim Shop Art Terrassa

Una enquesta atorga una puntuació mitjana de 8,02 punts sobre 10 a la primera fira del texà

La Torre
07 d'octubre del 2014
El primer Denim Shop Art Terrassa, la fira del texà impulsada per l’associació de comerciants TerrassaCentre i l’Ajuntament de Terrassa, va tancar ahir la seva primera edició amb un balanç molt positiu tant pel que fa a vendes com a la participació ciutadana.

El certamen, celebrat entre el 2 i el 5 d’octubre amb la rambla d’Ègara com a eix central, va atreure milers de persones al centre de la ciutat. Els nivells de vendres als contenidors que es van instal·lar van ser bons o molt bons per a més d’un terç dels comerços participants, segons l’apreciació dels mateixos comerciants.

L’11% consideren la facturació molt bona, el 26% bona i el 37% normal. El nivell de venda en botiga per aquells comerços que tenien contenidors a la rambla ha estat també positiu: el 42% va vendre més en botiga que en dies normals i el 53%, igual. Pel que fa als establiments que van funcionar al mercat de la Independència, pel 57% les vendes van ser molt bones i pel 29%, bones.

Totes les activitats que complementaven l’activitat comercial, com ara tallers o espectacles, van tenir una gran afluència de públic durant els quatre dies de la fira.

Una enquesta realitzada l’Ajuntament de Terrassa, a través de l’Observatori Econòmic i Social i de la Sostenibilitat de Terrassa (OESST), revela que els visitants atorguen a la fira una molt bona nota. En una escala de 0 a 10, els enquestats han valorat el certamen amb un 8,02 de mitjana.

Els visitants que li atorguen una nota de 8 són el 41,3% del total, seguits d'aquells que li donen 9 punts (el 18,3%) i una puntuació de 7 (el 16,6%). Un 13,6% dels entrevistats puntuen l'esdeveniment amb la màxima nota (un 10), i només un 0,8% del total li donen una puntuació inferior al 5. Un 76,4% dels visitants enquestats asseguren que en cas d'una propera edició de la Denim Shop Art Terrassa tornarien a visitar-la, mentre que un 20,7% dels entrevistats diuen que probablement hi tornarien. 

L’enquesta es va fer durant la jornada de dissabte, amb una mostra de 275 persones entrevistades. Un 62,3% de les persones enquestades han estat dones. Tres de cada quatre visitants (el 74,4%) tenien entre 25 i 64 anys, un 15% han estat joves menors de 25 anys i un 10,5%, persones de més de 65 anys. Pel que fa a la procedència dels visitants, la fira ha tingut un accent marcadament local en la seva primera edició. Un 83,3% de les persones entrevistades viuen a Terrassa i el 89,8% del total provenen del Vallès Occidental.

Amb tot, el segon municipi que més visitants ha aportat a la fira ha estat Barcelona, amb un 3,3% dels enquestats. La secció de l’enquesta dedicada a la mobilitat revela que el 66,5% de visitants van arribar a la fira caminant, un 25,7% en vehicle privat (fonamentalment cotxe), i el 7,7% restant ho van fer en transport públic col·lectiu. Molt més repartida està la manera en què els visitants han tingut coneixement del certamen: el 29,4% a través de familiars i/o amics, el 23,4% per la campanya de publicitat, i un 22,3% pels mitjans de comunicació. Un 13,6% dels enquestats no tenien coneixement previ que se celebraria el Denim Shop Art i es van trobar la fira mentre passejaven per la ciutat.