La rambla de Francesc Macià, tallada parcialment un mes

La segona fase de les obres d'urbanització del carrer de Provença, al barri de Sant Pere Nord obliguen a desviar la circulació per vies alternatives | El projecte pretén millorar la qualitat urbana i la connexió d'aquesta zona amb la resta de la ciutat, a més de dinamitzar-ne l'activitat comercial

La Torre
03 d'octubre del 2014
Les obres del carrer de Provença obliguen a tallar un tram de la rambla de Francesc Macià durant un mes. El calendari previst serà del 6 d’octubre a l’1 de novembre (aproximadament). Els carrers afectats són la rambla de Francesc Macià entre c/ Mossèn Tatcher i c/ Pompeu Fabra i el c/ Provença, entre Francesc Macià i c/ Doctor Calsina. El tall afecta només als cotxes que vénen de l’avinguda del Vallès, atès que les obres del carrer de Provença afecten només el vial nord de l’avinguda. 

El tall de trànsit forma part de la segona fase de les obres d’urbanització del carrer de Provença. El trànsit es desviarà mentre que els autobusos (L-6) mantenen el mateix recorregut de la primera fase.
 
La segona fase va iniciar-se el passat 25 d’agost, i es tracta d'una actuació que pretén regenerar aquest carrer i, d'aquesta manera, contribuir a revitalitzar el barri de Sant Pere Nord, millorant-ne la qualitat urbana i la connexió amb la resta de la ciutat, a més de dinamitzar l'activitat comercial de la zona. 
 
El projecte d’urbanització de la segona fase del carrer de Provença està afectant el tram nord, des de la Rambla de Francesc Macià fins a l’avinguda de Béjar, coincidint amb el Centre Cívic Francesc Macià. En aquest tram, les obres ampliaran el vial entre 2,10 i 5 metres, depenent de l’illa, per fer una banda d’aparcament en cordó o semibateria segons el tram. A més, la calçada passarà a tenir dos sentits de circulació. 
 
L’actuació també comprèn la reducció de la velocitat del trànsit rodat mitjançant cruïlles elevades a les cruïlles de la rambla de Francesc Macià i els carrers de Viella i Pintor Borrassà. Aquesta mesura també facilitarà l’accessibilitat als vianants i prioritzarà la direcció de circulació de la xarxa d’autobusos respecte als vehicles privats. 
 
Remodelació completa
 
A tot l’àmbit del projecte es renovarà el paviment, utilitzant diferents materials que conferiran singularitat a l’actuació: vorades de granit i de pedra artificial, panot, planxa d’acer galvanitzat, etc. Les calçades es pavimentaran amb asfalt sonoreductor. A més, es plantaran arbres a les voreres de diferents espècies, principalment aurons (acer freemani), un arbre caducifoli molt apreciat en jardineria ornamental pel to vermellós de la fulla a la tardor. També es plantaran troanes, llorers, arbres de les tulipes i cirerers vermells.
 
També es renovarà totalment la xarxa d’enllumenat, utilitzant un model de fanal específic amb llumeneres de LED, i les de serveis existents amb problemes de funcionament, com ara el clavegueram i l’aigua potable. En aquesta segona fase es conduiran les aigües pluvials de les parcel·les des de l’avinguda de Béjar fins a la de rambla Francesc Macià, al costat est, que actualment provoquen problemes en episodis de pluges importants. De la mateixa manera, es col·locaran reixes al punt més baix d’aquestes parcel·les. Pel que fa a l’aigua potable, es renovaran la totalitat de trams de fibrociment, mentre que les xarxes d’electricitat i telefonia, es soterraran els creuaments aeris i s’eliminaran els pals de la llum. 
 
Per últim, es potenciaran els xamfrans com a punt de trobada i relació col·locant grups de bancs i substituint, en les àrees on es col·loqui aquest mobiliari urbà, el paviment previst en el projecte per un de diferent color. El cost d’aquesta segona fase del projecte, IVA inclòs, és de 825.035 euros. Les obres han estat adjudicades a la Constructora Calaf, S.A.U. i el termini previst és de cinc mesos i mig.