Concentració per reclamar més seguretat a la C-55 i a la C-58

Nova protesta aquest dissabte pels darrers accidents mortals a ambdues carreteres

La Torre
11 de setembre del 2014
Aquest dissabte, 13 de setembre, a les cinc de la tarda, tindrà lloc una concentració al Km. 2 (prop d’Abrera) de la C-55 per demanar una carretera més segura. Organitzat per La Plataforma no + morts a la C-55, Stop accidents i la Federació d’Associacions de Veïns de Manresa amb motiu dels recents accidents mortals no només a la carretera de la Bauma sinó també el succeït aquest dimarts a la C-58, al seu pas per Viladecavalls.

Les entitats organitzadores han enviat un comunicat en què volen fer palès:
 
"Que la Catalunya Central no disposa de vies ràpides i segures per connectar les persones i les mercaderies amb Barcelona ciutat, l’àrea metropolitana, els Vallès Occidental i Oriental ni per connectar-se a les principals infrastructures com  port de Barcelona, port de Tarragona i aeroport etc.
 
Que les carreteres C-55 i C-58 són les vies per connectar-se, llevat de la C-16 (autopista de peatge), que per raó dels interessos privats (AUTEMA) de peatge la converteixen en un luxe i en una infraestructura per gent amb poder adquisitiu molt alt, contrari a les necessitats de les comarques centrals, ja que perjudica enormement la competitivitat de persones, autònoms i empreses del territori.
 
Que les connexions ferroviàries, pateixen un dèficit en freqüències, lentes, infrastructures antiquades i mancades de centres de logístics de distribució de mercaderies. 
 
Que el traçat de les carreteres C-55 i C58, son sinuosos i altament proclius a facilitar la sinistralitat, a més no compleixen la funció  de vies suficientment ràpides i segures, al contrari son lentes i molt perilloses.
 
Que les diverses administracions, han de prendre consciència que cal actuar-hi amb urgència, per solucionar el greu problema de l’accidentalitat: col·locant New Jersey a tots els trams tècnicament possibles i sobretot desdoblant la C-55, la UE recomana desdobla les vies a partir dels 12 mil vehicles diaris, la C-55 supera  amb escreix els 33 mil, la solució no passa per col·locar mols radars amb afany recaptatori, ja que quan no recapten els treuen.
 
Que la C-16 hauria de ser gratuïta, per garantir la connexió amb el Vallés i l’àrea nord de Barcelona, Santa Coloma, Badalona etc.
 
Que les administracions son responsables cadascuna en la mesura de les seves competències, també en la mesura que han desatès prioritzar la seguretat i la competitivitat de les nostres comunicacions viàries.
 
Que les administracions son responsables  de la mena d’acords i contractes signats amb la concessionària i els seus accionistes, també de no tenir present en aquests contractes els usuaris, les necessitats reals de territori i només garantir l’èxit econòmic de l’empresa privada, prioritzat sempre l’acompliment del compte de resultat de la concessionària. 
 
Que la C-55 i la C-58 son carreteres d’alta sinistralitat, els accidents per trompades son diaris, els accidents amb ferits lleus son molt freqüents, els accidents amb de ferits greus i molt greus les estadístiques superen una mitjana de 210 anuals (2003/2013).
 
Que les víctimes mortals són les més altes de Catalunya en el tram Manresa – Abrera, que d’aquestes víctimes ens en hauríem estalviat moltes només augmentat les mesures de seguretat d’aquestes carreters.

Les administracions no són alienes a la responsabilitat pel que fa a la seguretat de la C-55 i C-58, ja que fa masses anys que disposen de les dades.
 
Que dilluns dia 1 de setembre va  perdre la vida el ciutadà Juan Carlos González Albalate al Km. 2 de la maleïda C-55.
 
Que per aquestes raons, la Plataforma no + morts a la C-55, Stop Accidents i la Federació d’Associacions de Veïns de Manresa fem palès el nostre condol a la família d’en Juan Carlos González Albalate, veí de Barcelona i també el nostre enuig per la manca d’atenció de les administracions. I convoquem a la ciutadania a la concentració,
 
Per reivindicar:
 
EL DESDOBLAMENT DE LA C-55
 
LA GRATUTITAT DE LA C-16 (AUTOPISTA)
 
L’IMMEDIATA COL·LOCACIÓ DE NEW JERSEY (a tots els trams on tècnicament sigui possible)
 
IL·LUMINACIÓ NOCTURNA (trams concrets)"