El PP vol motos a la Rambla d'Egara de Terrassa

Els populars demanen un ús públic dels antics Jutjats

La Torre
24 de febrer del 2014
El grup municipal del PP Terrassa presenta per ser objecte de debat al proper Ple Ordinari de l’Ajuntament de Terrassa una propopsta de resolució sobre la Rambla

Justificació
Atès que una de les principals activitats econòmiques de Terrassa i un dels seus actius, una de les seves potencialitats és el comerç.

Atès que són necessàries mesures de recolzament i de foment del comerç local, i que cal continuar impulsant polítiques de promoció de l’activitat comercial i polítiques per afavorir la dinamització dels diferents eixos comercials de la ciutat.

Atès que un dels espais urbans més emblemàtics de la nostra ciutat és la Rambla d’Ègara.

Atès que la Rambla d’Ègara hauria de ser un actiu més de la ciutat i un dels eixos comercials més potents de Terrassa.

Atès que malauradament, la Rambla d’Ègara, amb el seu nou disseny i amb la prohibició vigent de circulació de vehicles privats en bona part del seu recorregut, no està assolint les expectatives esperades com a eix comercial, i es pot per tant afirmar que no funciona.

Atesa també, la important incidència negativa que té pel trànsit, per la mobilitat de la ciutat l’esmentada prohibició de circulació de vehicles privats en bona part del recorregut de la Rambla d’Ègara, amb una afectació molt intensa a carrers com Arquímedes i Galileu que es troben congestionats en diferents moments del dia.

Atès que és possible encara, adoptant les mesures oportunes, impulsar la Rambla d’Ègara com un veritable i potent eix comercial i compatibilitzar la seva centralitat com espai urbà i passeig de vianants amb un necessari, encara, paper de canalització i distribució d’una part del trànsit de la ciutat, afavorint la descongestió dels carrers Arquímedes i Galileu.


Es proposen a l’Ajuntament els acords
Impulsar les següents actuacions per afavorir la dinamització de la Rambla d’Ègara:

1- Àmbit de la circulació i mobilitat:
-Flexibilitzar la prohibició de circulació de vehicles privats per la Rambla d'Ègara. En aquest sentit s'autoritzarà, respecte els trams de la Rambla afectats per la prohibició de circulació de vehicles privats:

- la circulació de vehicles privats per la Rambla d'Ègara per persones residents

- la circulació de motocicletes i ciclomotors

- la circulació general de vehicles privats en els trams horaris que es determinin (haurien de ser aquells trams de més densitat de trànsit a la ciutat: matí i tarda) - Es facilitarà sempre la circulació de vehicles privats per l'accés als aparcaments

- La zona blava propera a la Rambla serà objecte de revisió conjuntament amb tota la zona blava de la ciutat.

- Es flexibilitzaran i milloraran els itineraris de pas per la Rambla per les tasques de càrrega i descàrrega vinculades a activitats econòmiques i necessàries pel desenvolupament d'aquestes. Es possibilitarà en aquest sentit i en les circumstàncies que es determini el pas per la Rambla sense restriccions per dur a terme les tasques indicades.

2- Àmbit tributari:
-Afavorir, amb una política de bonificacions general per tota la ciutat respecte la taxa per l’aprofitament del sòl, vol i subsòl de la via pública, la instal.lació i/o ampliació de terrasses de bar-cafeteria-restaurant…així com la consolidació de les ja existents

3- Àmbit equipaments:
-Impulsar les actuacions necessàries per recuperar l’edifici dels Jutjats (propietat de la Generalitat de Catalunya) com equipament públic.