«Se'ns reconeix la feina però només amb quatre copets a l'esquena»

La plataforma d'Entitats de Lleure Educatiu Diari reclama eficàcia i eficiència en el lliurament de subvencions

Eduard Martín-Borregón
17 de febrer del 2014
Representants de la plataforma d'entitats de lleure educatiu Foto: Eduard Martín-Borregón

Les cinc Entitats de Lleure Educatiu Diari -CD Can Palet, Grup D’esplai La Fàbrica, Insoc Guadalhorce, CE Tremola, Grup de Colònies Ca n’Anglada- reclamen un major reconeixement per part de l’Ajuntament. Un reconeixement creuen que ha d’anar més enllà "dels quatre copets a l’esquena" i que tingui incidències reals en la relació diària que mantenen la institució o les entitats. "No ens hem agrupat per demanar més diners", així de clar ha estat Noel Duque de la Fàbrica de Can Tusell, "volem que se’ns tracti de forma justa i que se’ns facilitin les coses".

Les cinc entitats han explicat que a causa del sistema de subvencions actuals –el 50% al juny i l’altre al gener o febrer de l’any següent- les entitats es veuen obligades a avançar els diners de l’administració per realitzar els projectes que han estat subvencionat. Aquesta forma de procedir fa que les entitats pateixin fortes tensions de tresoreria, que han de solucionar demanant línies de crèdits –avalades per membres de les entitats i de les quals s’han de pagar interessos- o recórrer al estalvis de directius, monitors i amics. L’altre queixa, és la nul·la incidència que tenen en els serveis socials.

"Nosaltres sabem que passa al barri i a les famílies" diu Xavi Gómez "i per a decidir una beca menjador tot el pés el té l’educador de Serveis Socials, nosaltres som merament consultius". En les reclamacions que han penjat al seu bloc demanen "marc de relació de igualtat amb els diferents agents que treballem".

Entre les cinc entitats treballen amb més de 600 nens cada dia, en activitats de 5 a 7 de la tarda que inclouen berenar, reforç escolar i lleure educatiu. Porten més de dos dècades fent tasca al barri, organitzen i participen en tot tipus d’activitats veïnals i són agents actius del territori. El seu és un model social on el nen acaba sent monitor, mentre que altres models privats de la ciutat estan privatitzats i l’empresa no fa res més del que es pagada.