Més de 100 contactes de negoci amb el Marroc i Algèria

La Torre
11 de febrer del 2014
Vuit empreses van ser durant una setmana als dos països africans Foto: Cambra de Terrassa

La missió comercial que ha visitat els mercats de Marroc i Algèria del 21 al 29 de gener ha generat un total de 110 contactes de negoci. Aquesta missió, formada per 8 empreses, ha estat organitzada per la Cambra de Comerç i Indústria de Terrassa. Amb una alta dependència dels mercats exteriors per a l’abastiment de béns d’equipament i de consum, els mercats nord-africans ofereix altes oportunitats de negoci per a les empreses catalanes.

Gràcies a la seva situació geogràfica i el creixement econòmic que està experimentant la seva economia, el Marroc és considerat un mercat altament atractiu per a les empreses catalanes. Els recents acords comercials bilaterals que el govern de país ha signat amb altres països, especialment amb el món àrab, han convertit el Marroc en una atractiva plataforma de producció i distribució al mercat africà.

El seu dèbil teixit productiu industrial fa que generi una forta demanda, especialment pel que fa a béns d’equipament i de consum, al mateix temps que el sector serveis representa també un important nínxol de mercat per a les empreses catalanes. El Marroc, que té a Xina com a principal soci importador, està constatant els inconvenients de la baixa qualitat dels productes provinents del gegant asiàtic i es mostra avui més interessada en l’adquisició de productes de major qualitat.

Pel que fa a Algèria, amb un mercat de 39 milions d’habitants, és una zona rica en recursos naturals i amb una economia estable, però amb un teixit productiu a penes existent que genera una alta demanda de l’exterior per a tot tipus de productes. Les exportacions algerianes, per la seva part, depenen sobretot del gas i del petroli. El govern algerià, que està interessat en diversificar l’economia del país amb l’objectiu de ser menys dependent del sector d’hidrocarburs, ha posat en marxa un programa d’inversions públiques per al període 2010-2014 amb una inversió prevista de 212.000 milions d’euros.

Es tracta de la inversió pública més important de tot el continent africà amb l’execució de grans projectes vinculats al sector ferroviari, aigua i carreteres, així com projectes molt diversificats, des de la construcció d’habitatges i obra pública, fins a plans de desenvolupament que contemplen formació, equipament i foment de la ocupació. El mercat algerià ofereix oportunitats de negoci especialment en àmbits vinculats amb béns destinats a la producció ferro i acer, tubs, materials de construcció i olis per a la indústria alimentària), béns d’equip (vehicles de transport de persones i mercaderies, aixetes, turboreactors i turbopropulsors) i béns de consum no alimentaris (cotxes, medicaments, recanvis, electrodomèstics...). El mercat algerià ha estat el segon país, després d’Alemanya, que més ha contribuït al creixement de les exportacions catalanes l’any 2012.

Empreses participants
En el transcurs de la visita a aquest país, la delegació d’empresaris es va reunir amb representants de l’Oficina Econòmica i Comercial de l’Ambaixada Espanyola a Algèria que els van informar de la situació actual del país, les característiques culturals i les claus estratègiques en l’àmbit de la negociació empresarial en aquest mercat. Les empreses participants En aquesta missió hi ha participat les següents empreses:

AR SISTEMAS, de Cerdanyola del Vallès (subministrament industrial); COLOR CENTER, de Terrassa (productes químics); INTECH BEAUTY LAB, de Barcelona (dermofarmàcia); MENSHEN IBER, de Molins de Rei (plàstics i packaging); CERAS ROURA, de Figueres (espelmes); SOBIME, de Sant Feliu de Llobregat (aixetes sanitàries i ràcords); BALLIU EXPORT, de Caldes de Malavella (mobiliari d’exterior); i LIVERCO, de Buñuel, Navarra (alfals i altres farratges). Han acompanyat la missió, Iolanda Pujol i Montse Llimós, responsable i tècnica de Comerç Internacional, respectivament, de la Cambra de Comerç i Indústria de Terrassa.