1 de 10

Sara Baras porta el millor ballet flamenc a Terrassa

El grup que dirigeix la reconeguda ballarina i coreògrafa presenta La Pepa, un espectacle que recrea el Cadis de l'inici del segle XIX

per Nació Digital, 1 de febrer de 2014 a les 06:28 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 1 de febrer de 2014 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
La companyia de Sara Baras Foto: C.C.

La Temporada BBVA de Dansa continua esdevenint l’única temporada de dansa estable de caràcter privat de Catalunya. Enguany el Centre Cultural Terrassa en celebra els 30 anys. En el transcurs dels vint-i-nou anys que l’han precedit, el públic ha pogut gaudir de l’art del moviment amb la presentació de més de 180 companyies de més de 30 països, que han representat gairebé 600 coreografies, 50 de les quals han estat estrenes mundials.


Per commemorar-ho, l’equipament terrassenc acollirà, aquesta Temporada Primavera 2014, quatre companyies de prestigi nacional i internacional: Sara Baras (2 de febrer), Ballet de l’Òpera de Munic II (22 de març), Àngels Margarit i la Companyia Mudances (27 d’abril) i el Ballet de Biarritz (16 de maig). Aquestes quatre companyies se sumen a les tres que han format part de la Temporada Tardor 2013 d’aquesta mateixa 30a Temporada BBVA de Dansa: IT Dansa (20 d’octubre), Ballet Nacional de Cuba (9 de novembre) i Ballet Estatal de Geòrgia (22 de desembre). Un total de 7 companyies nacionals i internacionals que configuren una temporada de dansa d’elevada qualitat artística i d’estils.

Sara Baras ofereix l’espectacle dirigit, escrit i coreografiat per ella mateixa La Pepa. Es tracta d’una dramatúrgia flamenca basada en estampes que representen el Cadis de la Pepa (1810-1812), l’horror de la guerra, la bellesa de la seva terra, la importància de crear una constitució històrica en el món, la influència, l’esperança, l’alegria, les ganes de viure i la llibertat.


És un espectacle de ball flamenc esquitxat de detalls gaditans que resumeixen el peculiar caràcter de la gent d’aquesta terra i que desemboca en una Pepa d’avui mateix, 200 anys després.

Sara Baras va començar la seva carrera artística fa més de vint anys. Els seus inicis se situen a la seva ciutat natal, Cadis, on va rebre l’ensenyança de la seva mare, Conxa Baras, la qual ha estat la que més transcendència ha tingut en la seva trajectòria professional. També va rebre formació de grans mestres de la dansa entre els quals destaquen Ciro, Manolete, El Güito i Dania González.


L’any 1998, va formar el Ballet Flamenc Sara Baras creant els següents espectacles: Sensaciones (1998) a l’Auditori de Múrcia; Cádiz-La Isla (1998) al Teatro de la Maestranza de Sevilla (X Bienal de Flamenco); Sueños (1999) al Teatro Villamarta de Jerez (Festival Flamenco); Juana La loca (2000) al Teatro de la Maestranza de Sevilla (XI Bienal de Flamenco); Mariana Pineda (2002) al Teatro de la Maestranza de Sevilla (XII Bienal de Flamenco); Sabores (2005) al Theatre des Champs-Elysées de París; Baras-Carreras (2006) al Festival d’Els Jardins de Cap Roig; Carmen (2007) al Gran Teatre del Liceu de Barcelona inaugurant la temporada de dansa; Esencia (2009) al Theatre des Champs-Elysées de París.

Al llarg de la seva dilatada trajectòria, ha rebut nombrosos premis i reconeixements entre els quals destaquen: Premi Max de les Arts (1999) en la

categoria de Millor intèrpret Femenina de Dansa per la coreografia

Sensaciones; Premi Max de les Arts (2002) com a Millor intèrpret Femenina

de Dansa i pel Millor espectacle de dansa i millor coreografia per Juana la

Loca; Premi Nacional de Dansa (2003); Premi Teatre (2004) al millor

espectacle de l’any, atorgat per la premsa catalana especialitzada; Medalla

d’or d’Andalusia i nomenada “gaditana de l’any” (2004); Premi de



l’Associació de Professionals de la Dansa Espanyola (2010) en

reconeixement a la seva tasca en l’ensenyament i difusió de la dansa.

A nivell internacional, també ha rebut reconeixements com la medalla de la Ville

de París o la medalla d’or de les Belles Arts del Kennedy Center.

 

Participació