L'empresa Skeyndor estudia obrir filial als Estats Units

La firma de cosmètica professional amb seu a Terrassa també ha anunciat que començarà a comercialitzar els seus productes a Brasil a través d'un soci local

E.P
20 de gener del 2014
L'empresa de cosmètica professional Skeyndor , amb seu a Terrassa, estudia obrir filial a EUA a la fi d'aquest any per entrar al primer mercat mundial de la seva especialitat, com a part de la seva expansió internacional i en ple creixement de les seves vendes, que l'any passat van augmentar un 1,7%, fins als 18,2 milions d'euros.

En una entrevista d'Europa Press, el director general de Skeyndor, Jordi Morcillo (a la imatge), ha explicat que van tancar 2013 amb un 12% més de vendes en l'exterior -xifra que es proposen augmentar tres punts aquest exercici-, i ha avançat que estan buscant el soci adequat per establir-se en un emplaçament com Los Angeles: "La ciutat està bolcada en l'estètica i Califòrnia té una economia fortíssima". També ha anunciat que la firma, present en mig centenar de països i que registra un 35% de les seves vendes en l'exterior, començarà a comercialitzar els seus productes a Brasil aquest març a través d'un soci local.

D'entrada, distribuiran els productes estètics a través d'uns 200 'spas' de luxe dels estats de Sao Paulo i Porto Alegri, amb una arrelada "cultura de la bellesa". El creixement de la companyia s'estén a la regió d'Àsia-Pacífic, on l'any passat va facturar un 23% més, fins a aconseguir un 22% de la xifra de negocis total, i la signatura ultima un acord amb distribuïdors a Taiwan i Singapur, un entorn estable, però amb "quatre milions d'habitants i 300 competidors".

L'empresa també vendrà els seus cosmètics en l'Índia -on va crear una societat conjunta amb un empresari local- a partir d'aquest març, a través de salons de bellesa d'elit a Delhi i Bombai i de 30 subdistribuidores per a la resta del país, que té uns 45 milions de ciutadans amb alt poder adquisitiu.

Inversió en marca 
La companyia, amb producció a Terrassa i vendes a mig centenar de països, busca seguir creixent a Europa, que suposa el 60% de les seves exportacions i és un mercat a l'alça, amb l'excepció de Xipre, Grècia, Portugal i Holanda. Morcillo ha atribuït la millora continuada dels resultats i l'augment de la plantilla -15 treballadors més des de l'inici de la crisi, fins a un centenar- a la innovació en els productes; l'optimització de la xarxa de vendes, i els esforços de promoció: "Hem fet a l'inrevés que uns altres: invertir en marca".