Indignació per l'informe sobre accidentalitat que obvia la C-55

L'estudi EuroRAP diu que un dels trams amb més concentració d'accidents a Catalunya és la C-58

Europapress
18 de desembre del 2013
Presentació de l'informe EuroRAP aquest dimecres. Foto: Europapress

L'últim estudi EuroRAP del trienni 2010-2012 sobre accidentabilitat ha deixat obridada la C-55 que no l'ha situat ni com a punt negre a la xarxa vial, ni com a via amb risc elevat d'accident. La carretera és una de les més utilitzades pels terrassencs i dóna continuïtat a l'Autovia de La Bauma. Aquest fet, que obvia les 27 víctimes mortals que hi ha hagut en aquesta via en aquest període, ha indignat la plataforma No + morts a la C-55 que a través del seu compte twitter la titllat l'estudi d'"Eurofrau" i ha expresat la seva "vergonya".
 
Pel que fa a l'estudi que s'ha presentat aquest dimecres, Catalunya torna a tenir un punt negre en les seves carreteres que se situa a la carretera comarcal BV-2041 entre Gavà i Begues (Barcelona), al llarg de 6,3 quilòmetres, i manté set trams amb risc elevat de patir un accident.
 
En roda de premsa, que ha comptat amb la presència del director de la Fundació Racc, Miquel Nadal, el responsable tècnic de la Fundació, Lluís Puerto, ha explicat que EuroRAP analitza 6.361 quilòmetres de la xarxa viària catalana que representen el 53% del total, i que acumulen el 90% de la mobilitat i el 76% dels morts i ferits de gravetat a la carretera.
 
Les carreteres on hi ha un risc elevat són la BP-1417 entre Barcelona i Sant Cugat del Vallès (Barcelona), que al costat de la -2041 repeteixen com trams amb risc elevat; la N-145 entre La Seu d'Urgell i la frontera francesa (Lleida), la N-260/N-152 entre Alp (Girona) i la frontera, i la B-502 entre Vilassar i Argentona Maresme)(Barcelona).
 
Alhora, tenen un risc elevat la BV-5001 entre Vilanova del Vallès i La Roca (Barcelona), C-16 entre Berga i Bagà (Barcelona), i la BV-5108 entre Cardedeu i Cànoves (Barcelona).
 
Els trams amb més concentració d'accidents a Catalunya, segons detalla EuroRAP, són la C-31 entre El Prat de Llobregat i l'Hospitalet; la N-II entre Montgat i l'enllaç amb Mataró sud, i la C-58 entre Barcelona i Cerdanyola del Vallès.
 
El director d'Infraestructures de mobilitat terrestre de la Generalitat, Xavier Flores, ha assegurat que ja estan treballant en aquests trams i que per exemple a la BV-2041 han encarregat inspeccions de seguretat i han iniciat millores en la senyalització.
 
"L'estudi ens diu que cal treballar intensament, i ho estem fent", ha indicat Flores, que fa una valoració positiva global però que considera que cal treballar en aquests trams per tenir millor resultat, amb accions focalitzades.