27
de juny
del
2013
Amb la finalitat que les 22 federacions veïnals sòcies i les 522 associacions veïnals (AV) vinculades a la Confederació d’AV de Catalunya (CONFAVC) pressionin als ajuntaments per a què aquests promoguin mocions per obrin oficines d’informació a escala local per assessorar i reparar als 300.000 veïns i veïnes afectades per les obligacions subordinades i les participacions preferents, la CONFAVC ha iniciat una campanya dotant a les federacions i associacions veïnals sòcies d’un model de moció.
El text de la moció també insta a que els equips directius de caixes d’estalvi i bancs, gestors d’aquestes participacions, renunciïn a cobrar indemnitzacions i aquestes partides siguin orientades a pagar un fons per ajudar a les persones afectades per aquests productes d’alt risc, o d’alguna manera, els sigui reparat el prejudici provocat per la comercialització d’aquests productes.
A principis de mes, en un comunicat, la CONFAVC ja va aplaudir la iniciativa de l’Ajuntament de Mataró, i va instar a la resta de municipis a obrir oficines d’informació i arbitratge pel veïnat afectat. Però veient la nul·la resposta de les administracions locals, la Confederació ha optat per a pressionar-les a través del teixit veïnal del territori.
En aquests moments de greus problemes per les economies familiars, l’organització veïnal creu que es fan més necessaris que mai serveis d’assessorament i reclamació davant dels nombrosos casos de perjudicis econòmics derivats, per exemple, de les clàusules sòl, el cobrament per devolucions d’impagaments amb quantitats desproporcionades, serveis no prestats on es cobren permanències, i altres males pràctiques.
Per exemple, segons dades de l’Agència Catalana del Consum (ACC) només les reclamacions dirigides a les entitats financeres han augmentat més d’un 1733% des del 2011 al 2012.
Davant d’aquesta realitat quotidiana, des de la CONFAVC es reclama amb urgència prioritzar aquests serveis des dels municipis i facilitar l’actuació de les associacions que vetllen pels drets de les persones consumidores i usuàries.
El text de la moció també insta a que els equips directius de caixes d’estalvi i bancs, gestors d’aquestes participacions, renunciïn a cobrar indemnitzacions i aquestes partides siguin orientades a pagar un fons per ajudar a les persones afectades per aquests productes d’alt risc, o d’alguna manera, els sigui reparat el prejudici provocat per la comercialització d’aquests productes.
A principis de mes, en un comunicat, la CONFAVC ja va aplaudir la iniciativa de l’Ajuntament de Mataró, i va instar a la resta de municipis a obrir oficines d’informació i arbitratge pel veïnat afectat. Però veient la nul·la resposta de les administracions locals, la Confederació ha optat per a pressionar-les a través del teixit veïnal del territori.
En aquests moments de greus problemes per les economies familiars, l’organització veïnal creu que es fan més necessaris que mai serveis d’assessorament i reclamació davant dels nombrosos casos de perjudicis econòmics derivats, per exemple, de les clàusules sòl, el cobrament per devolucions d’impagaments amb quantitats desproporcionades, serveis no prestats on es cobren permanències, i altres males pràctiques.
Per exemple, segons dades de l’Agència Catalana del Consum (ACC) només les reclamacions dirigides a les entitats financeres han augmentat més d’un 1733% des del 2011 al 2012.
Davant d’aquesta realitat quotidiana, des de la CONFAVC es reclama amb urgència prioritzar aquests serveis des dels municipis i facilitar l’actuació de les associacions que vetllen pels drets de les persones consumidores i usuàries.