Neix un curs dedicat a formar un equip comercial d'elit

La Torre
30 de maig del 2013
El grup B2B Euncet Business School
El grup B2B Euncet Business School | EBS
El grup B2B Euncet Business School Foto: EBS

L’Euncet Business School imparteix des del proper divendres 31 de maig un innovador programa de Business to Business (B2B) que ajudarà a formar un equip comercial competent i adaptat a l’actual situació econòmica i ensenyarà a les indústries i empreses a vendre bé la seva producció. Òscar Torres, enginyer industrial i Global Business Development Manager de l’empresa DS SolidWorks (Divisió Americana del Grup Francès Dassault Systemes), és el director d’aquest curs que finalitzarà a l’octubre i està pensat per a directius, empresaris, emprenedors i responsables de l’àrea comercial.

Torres té clar que la crisi econòmica ha canviat les regles del joc en el món comercial. “L’evolució de l’economia ha deixat patent per a moltes empreses la mancança d’un equip comercial potent. Ens algunes ocasions m’he trobat amb companyies es queixava que tenien un equip comercial que, fonamentalment, recollien les comandes”. La situació actual, però, és completament diferent, segons Torres: “La demanda ha baixat moltíssim, fa falta exportar i per a moltes empreses que es dediquen al Business to Business la formació dels seus equips comercials és fonamental”. Amb tot això, el directiu conclou que “una formació avançada per al departament de vendes és vital per a la continuïtat de moltes empreses”.

Des de l’Euncet, Torres i el seu equip ha dissenyat un programa molt pràctic que pretén donar solucions a les dificultats de moltes companyies a l’hora de vendre i ampliar mercat dels seus productes. “Definirem el procés i les tàctiques que cal seguir per tenir èxit en el negoci, també explicarem les últimes tècniques per comunicar correctament amb els clients, captar la seva atenció i tenir una comunicació d’alta efectivitat”. Els processos de venda B2B d’avui en dia són altament competitius. Per això, segons Torres, “el comercial ha de comprendre quina és la proposta de valor de la companyia. Entendre l’estratègia de l’empresa és un aspecte vital per a poder competir amb les situacions comercials a les que s’enfrontarà”.

Aquest directiu veu fonamental, també, que es desenvolupi una visió estratègica de tot el procés comercial. “Intentarem despertar l’interès del comercial per una visió estratègica de cada oportunitat de negoci, amb les clàssiques metodologies de venda complexa, el que ens donarà la capacitat d’avançar-nos al que ens passa quan comercialitzem productes i serveis entre companyies”, anuncia.

Els eixos claus sobre el que pivota aquest programa són: “entendre l’estratègia de la companyia per a poder competir millor, seguir el procés adient que aporti.
resultats previsibles, aplicar les millors tàctiques comercials, comunicar de
manera efectiva, entendre com ens veu el que compra, tenir en compte el
factor cultural al fer negocis al estranger, seleccionar i desenvolupar als millors
comercials i dirigir-los amb efectivitat”, segons conclou Torres.

Horari adaptat als alumnes
El programa s’adreça a empresaris, directors generals i responsables d'àrea
que volen adquirir coneixements sobre la venda Business to Business, així com
a directors comercials o caps de vendes que volen ampliar i complementar
coneixements. Té una durada de 75 hores lectives i comença el proper 31 de
maig. S’ha pensat un horari compatible amb la seva feina, ja que el curs
s’impartirà per les tardes de divendres i en dissabtes als matins alterns.