Comencen la reforma de la carretera de Rubí

per La Torre, 3 d'abril de 2013 a les 08:30 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 3 d'abril de 2013 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Carretera de Rubí Foto: Joan Manel Oller

L’Ajuntament de Terrassa començarà demà, 3 d’abril, el projecte de remodelació de la carretera de Rubí, en el tram més urbà comprès entre la carretera de Montcada i el carrer de Baldrich. L’objectiu és convertir aquest vial en un passeig integrat a la ciutat per guanyar en accessibilitat i oferir més seguretat, amb més espai per als vianants i un carril bici. Quan finalitzi aquest actuació, aquest tram de la carretera de Rubí deixarà de tenir la condició de carretera i es traspassarà la titularitat actual de la Diputació de Barcelona a l’Ajuntament de Terrassa.


El projecte d’aquest vial inclou la construcció de la xarxa de clavegueram i la reurbanització de la carretera, entre els carrers de Baldrich i la carretera de Montcada, i també del seu entorn, concretament dels trams més pròxims dels carrers Escudé i Navas de Tolosa. Les dues actuacions s’han adjudicat a l’empresa Obres i Serveis Roig per un termini d’execució de 9,5 mesos, però amb projectes separats, ja que l’Ajuntament de Terrassa compta amb dues subvencions de diferents administracions per contribuir al seu finançament.

En el cas de la xarxa de clavegueram, s’invertiran 502.535€ (IVA inclòs), dels quals 244.877€ correspondran a una subvenció del Pla Únic d’Obres i Serveis de Catalunya (PUOSC 2012). Els treballs d’urbanització tindran un cost de 757.758€ (IVA inclòs) i també aniran a càrrec de l’Ajuntament, amb una aportació de 405.638€ per part de la Diputació de
Barcelona, dins del Pla de concertació Xarxa Barcelona Municipis de Qualitat 2008-2011.

Canvis en la circulació

Per tal de reduir les molèsties als veïns durant tot el període d’obra, l’àmbit d’actuació es divideix en tres trams. El primer és el que comença aquest mes d’abril pel carrer Baldrich i el darrer tram és previst que acabi a finals d’any per la carretera de Montcada. Amb motiu de l’inici de les obres, la carretera de Rubí es tallarà al trànsit a partir de dimecres 3 d’abril, fins que finalitzin els treballs. L’itinerari alternatiu serà pels carrers de Baldrich i l’Avinguda de les Glòries Catalanes.

El tall de trànsit també afectarà la xarxa de transport públic, ja que per aquesta carretera circulen les línies 9 i 10 d’autobús. A partir de demà, aquestes dues línies es desviaran pel carrer del Pare Font, Navas de Tolosa, Avinyó i carretera de Montcada.

Amb el projecte de reurbanització es modificarà la secció de la carretera per dotar-la d’un caràcter més urbà al llarg de tot el tram, que té una longitud de 600 metres. Es disminuirà l’amplada de la calçada i es deixarà un únic carril de circulació, excepte en el darrer tram, que és més ampli, tocant a la Plaça de la Terrassa Industrial, on n’hi haurà dos, però amb el mateix sentit ascendent. També hi haurà una banda d’estacionament, amb la qual es crearan una trentena de places noves a la mateixa carretera de Rubí, i s’habilitarà un carril bici de doble sentit per enllaçar aquest eix amb els carrers transversals com a via de comunicació
amb la resta del barri i el Parc de Vallparadís.

El projecte inclou la col·locació de 3 bateries de contenidors soterrats, la instal·lació de nou mobiliari urbà i la plantació de 65 arbres, entre els quals: liriodendron tulipifera, magnolia grandiflora de copa i morus alba fruitless.

El clavegueram
Actualment, el tram de la carretera de Rubí entre la carretera de Montcada i el carrer de Baldrich no disposa de xarxa de clavegueram, pel seu caràcter de carretera, i el desguàs de les aigües residuals i pluvials de les edificacions existents es realitza mitjançant escomeses o claveguerons connectats als carrers adjacents. Amb la instal·lació que es construirà es pretén assegurar la correcta evacuació de les aigües, amb una xarxa separada per a les residuals i les pluvials.

La nova xarxa estarà formada per conductes de polietilè d’alta densitat amb seccions mínimes de tub amb un diàmetre exterior que, en cap cas, serà inferior a 40cm, per facilitar el manteniment i la neteja. Els pous de registre seran de 80cm de diàmetre mínim interior, amb marc i tapa de fosa, i estaran separats entre ells per una distància màxima de 50m. També està previst connectar el nou tram a la xarxa de clavegueram existent situada al carrer de Baldrich.

A més del clavegueram, la urbanització de la carretera comprèn la renovació dels serveis d’aigua, electricitat, telefonia i enllumenat públic: s’eliminaran les canonades d’aigua de fibrociment i se substituiran per unes noves de fossa; s’eliminaran els creuaments aeris i els pals de l’electricitat a les voreres; es soterrarà la línia de telefonia entre Torres i Bages, i Baldrich; i s’hi farà una nova xarxa unilateral d’enllumenat públic per alliberar la vorera est, amb instal·lació de llums de LEDS amb dobles lluminària, per a vehicles i per a vianants. També s’hi farà una nova canalització municipal per a fibra òptica a la vorera est de la carretera.

 

Participació