Millores a la C-58

per La torre del Palau, 2 d'abril de 2013 a les 10:40 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 2 d'abril de 2013 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
 Tram de la C-58 a Vacarisses Foto: A.S

La Generalitat adoptarà mesures per millorar la seguretat de la C-58 al tram Terrassa-Viladecavalls-Vacarisses, conegut també com l'autovia de la Bauma. L'administració està elaborant el projecte, però se li ha de demanar que l'acabi a curt termini i que apliqui les solucions al més ràpid possible.


No pot ser que en ple segle XXI una de les carreteres amb més trànsit de Catalunya sembli més un vial del Tercer Món, i encara menys quan es produeix un degoteig sistemàtic d'accidents, amb ferits i morts.

Descartada l'opció de desdoblar l'autovia per l'alt cost econòmic, i ambiental en un espai sensible, una de les possibilitats és aprofitar una alternativa feta, tot i que no és una meravella de la seguretat: l'autopista Terrassa-Manresa. Per al trànsit de pas, el no comarcal, el que no va a Vacarisses o la Bauma o busca la cruïlla d'Olesa de Montserrat, és una bona sortida. Però hi ha un topall important, el preu del peatge, excessiu des que va néixer.

Negociar per aconseguir una reducció hauria de ser una prioritat, perquè salvar vides i evitar accidents no té preu. I el trasllat de part del trànsit de cotxes, motos i camions des de l'autovia fins a l'autopista de ben segur que hi reduiria els sinistres. La Generalitat estudia mesures com l'aplicació d'un separador físic al bell mig de la calçada, tot i que vol tenir clar que les mesures s'adapten a la zona. Fer-ho podria comportar eliminar un carril de circulació i eliminar les zones on n'hi ha tres, on és més fàcil avançar els vehicles lents. Si es millora la seguretat, endavant, és un dany col·lateral assumible. Les vies amb tres carrils han estat denominades carrils de la mort, i malauradament massa cops això respon a la realitat

 

Participació