La Cambra mira al mercat africà

Redacció
06 de març del 2013
Els egarencs fan contactes amb el Marroc
Els egarencs fan contactes amb el Marroc | Cambra

Els egarencs fan contactes amb el Marroc Foto: Cambra

La missió comercial organitzada per la Cambra de Terrassa i que ha visitat els mercats de Marroc i Algèria ha generat un total de 150 contactes de negoci. Víctor García i Montse Llimós, tècnics de Comerç Internacional de la Cambra de Comerç i Indústria de Terrassa, han acompanyat els empresaris participants.

Els empresaris participants han constatat que tant el Marroc com Algèria són mercats que, degut al baix desenvolupament del seu teixit industrial, generen una alta demanda, especialment pel que fa als béns d'equipament i de consum. Precisament, la seva dependència dels mercats exteriors per a l'abastiment d'aquests productes generen altes oportunitats de negoci per a les empreses catalanes.

Els mercats
Amb una forta dependència d’Europa en la importació de béns d'equip i de consum per compensar el seu dèbil teixit productiu, el Marroc ofereix oportunitats de negoci especialment en àmbits vinculats amb el  medi ambient, energies renovables, construcció i  tractament d'aigües. Es tracta d'un mercat amb una presència significativa de companyies catalanes i els empresaris participants en la missió han constatat que és recomanable comptar amb un soci local o algun agent que conegui amb profunditat el mercat marroquí, especialment en aquells sectors en què la reglamentació impliqui limitacions a la inversió.

L'etratègica posició geogràfica, el seu ampli mercat domèstic (31 milions d'habitants), la proximitat amb Europa i l'estabilitat política i macroeconòmica aconseguida en la darrera dècada, juntament amb uns costos laborals relativament baixos, fan que aquest mercat sigui clau per a la implantació d'empreses estrangeres que vulguin arribar als mercats del nord d'Àfrica.

Pel que fa a Algèria, es tracta d'un gran mercat de 37 milions d'habitants on el producte espanyol és percebut com de molt alta qualitat i competitiu en preus. Ric en recursos naturals i amb una economia estable, Algèria té un teixit productiu a penes existent i és un mercat que genera una molt alta demanda de l'exterior per a tot tipus de productes.

Les exportacions estatals a Algèria s'han incrementat un 64% en els darrers tres anys. Destaca el pla d'inversió pública desenvolupat pel govern algerià, que és el més important de tot el continent africà, valorat amb un import de 286.000 milions de dòlars. Quant a les licitacions, els locals compten per llei amb un marge de referència del 25%. Poc evolucionat en l'ús de les noves tecnologies, les relacions comercials i de negoci  fructíferes es basen principalment en les relacions presencials i el contacte personal. Algèria s'incorpora per primera vegada com a mercat de destí del programa de missions comercials de la Cambra de Terrassa.