Duró busca mecenes pel projecte 'Contents i enganyats'

L'escriptor terrassenc engega una campanya al Verkami per tirar endavant un recull de vint relats de ficció que posen l'accent en la crisi actual

Lluïsa Tarrida
04 de març del 2013
L'autor terrassenc Toni Duró disposa de 20 dies per recaptar, a través de la plataforma Verkami, els 2.200 euros necessaris per publicar el seu primer recull de contes, 'Contents i enganyats'. El llibre consta de vint relats de ficció que, escrits amb un estil sempre provocador, posen l’accent en l’actual crisi de valors. Els diferents contes es focalitzen principalment en l’engany encobert, i no només en la política o en el món de les finances, sinó també en les relacions de parella, dins la institució familiar o fins i tot en l’exercici de l’escriptura. En paraules de l’autor, "farsants, estafadors, adúlters, assassins sense escrúpols, directius d’empresa o un peculiar crític literari són alguns dels personatges enganyats o auto enganyats que desfilen per les 144 pàgines del volum", explica Duró.

Per fer més atractives les recompenses que s’ofereixen als micromecenes que vulguin contribuir a fer realitat el projecte (a través de http://www.verkami.com/projects/3379), l’autor ha comptat amb la col·laboració de diferents artistes emergents de la ciutat. Així, la il·lustradora Ana Jiménez ha creat un dibuix per a cada un dels contes del volum, fins a un total de vint que, juntament amb el llibre i la possibilitat d’assistir a l’acte de presentació, poden aconseguir-se de forma exclusiva mitjançant els diferents tipus d’aportacions que s’estableixen a la plataforma Verkami.

Si el projecte acaba amb èxit, diferents actors i músics locals contribuiran a amenitzar la presentació del recull, que tindrà lloc a l’Ateneu Candela el dijous 18 d’abril al vespre, un cop el llibre ja estigui imprès. Un pica-pica sopar amb jazz en directe, lectures dramatitzades a càrrec d’actors i un concert del cantautor terrassenc Alberto Aguilar seran el plat fort de la vetllada, tot i que, segons explica Toni Duró, "si l’agenda els hi ho permet, no es descarta la participació d’altres convidats que encara no puc desvetllar".



Vessant solidària del projecte
Tal com s’explica al web del projecte, la campanya de crowdfunding s'inspira en 4 'C's clau: Col·laboració, Co-creació, Co-treball i Co-responsabilitat. Com que, a més a més dels mecenes, els diferents artistes implicats ajuden a fer possible el projecte de forma desinteressada o rebaixant considerablement els seus honoraris, l'autor també renuncia a qualsevol tipus de benefici econòmic que pugui generar-se a través de la plataforma Verkami.

D'aquesta manera, si s'aconsegueix superar la xifra destinada únicament a cobrir les despeses fixades pels diferents proveïdors implicats, l'excedent net es donarà al centre de distribució social d'aliments El Rebost. Aquesta entitat solidària, que mensualment atén a més de 5.000 persones, té seu a Terrassa i compta amb el suport de la Creu Roja, Càritas i Gent Solidària, entre d'altres organitzacions amb vocació d'ajuda als més desfavorits.