La seu electrònica de l'Ajuntament fa un salt endavant

Les set Oficines d’Atenció Ciutadana van registrar el 2012 un total de 220.494 tràmits

La Torre
28 de febrer del 2013
La Seu Electrònica de l’Ajuntament de Terrassa continua augmentant el nombre d’usuaris i s’ha situat com a segona oficina d’atenció ciutadana per volum de gestions, per darrera de l’oficina central de plaça Didó i per davant de les altres sis oficines. El 2012 el portal va registrar 25.106 gestions, un 20,96% més que el 2011, quan se’n van fer 20.756. També destaquen significativament l’increment del 30,52% en el nombre de contribuents que han realitzat el pagament dels seus impostos i taxes a través de la Seu Electrònica, ja sigui amb targeta o per banca electrònica, passant dels 4.160 pagaments de 2011 als 5.430 pagaments de 2012.

Pel que fa a l’ús de la signatura electrònica, aquest gairebé s’ha duplicat, tot i ser encara minoritària: de 1.308 tràmits signats electrònicament el 2011 s’ha passat a 2.493 el 2012, el que significa un augment del 90,60%.

En l’àmbit de l’atenció presencial, les set Oficines d’Atenció Ciutadana repartides pels diferents districtes de la ciutat van registrar el 2012 un total de 220.494 tràmits i 159.766 atencions, amb un temps mig d’espera de menys de 9 minuts. Les xifres són similars a les 2011.

El tinent d'alcalde de Serveis Generals, Alfredo Vega, ha valorat aquestes xifres i ha dit que l’ajuntament “té l’objectiu de millorar l’atenció ciutadana cada cop més amb l’ajut de les noves tecnologies i, en aquest sentit, és fonamental la Seu Electrònica perquè facilita molt les relacions entre els ciutadans i l’administració, estalviant temps i esforços i contribuint així a una millora en la qualitat de vida dels ciutadans”, ha dit Vega.

El portal de tràmits de l’Ajuntament de Terrassa (Seu Electrònica) és una de les principals actuacions del consistori dins de la seva aposta pel desenvolupament i la
implantació de l’administració electrònica i la millora de la gestió dels processos. Altres accions recents en aquest sentit han estat el sistema de contractació pública electrònica, que redueix costos i agilitza les contractacions; o el tauler electrònic d’edictes, que evita als ciutadans desplaçar-se fins a plaça Didó per consultar els anuncis oficials que emet l’Ajuntament.