La internacionalització, clau de l'èxit empresarial

Redacció
17 de desembre del 2012
Albert Ventura, director general d'IMC Toys, al costat de Josep Prats, gerent de la Cambra
Albert Ventura, director general d'IMC Toys, al costat de Josep Prats, gerent de la Cambra | La Torre
Albert Ventura, director general d'IMC Toys, al costat de Josep Prats, gerent de la Cambra Foto: La Torre

El director general d’IMC Toys, Albert Ventura,  ha protagonitzat el segon panell empresarial del Programa Nord d’Estratègia i Màrqueting Internacional de la Cambra de Comerç i Indústria de Terrassa. Albert  Ventura ha presentat el model de negoci de l’empresa de joguines orientat a la internacionalització i, al mateix temps, ha compartit  amb els alumnes del programa Nord una sessió de treball pràctic analitzant els aspectes fonamentals que interaccionen en un model de negoci, com la proposta de valor i la diferenciació del producte, els diferents segments de clients, els canals per arribar als clients, la relació amb els clients, els aspectes clau de les operacions i les relacions de partenariat i els fluxos d'ingressos i despeses.

IMC Toys és avui el primer fabricant espanyol de joguines de capital espanyol. Amb una forta orientació internacional, el 75% del negoci es genera fora d’Espanya i l’empresa ven a 61 països. Des de l’any 2000 fins avui, l’empresa ha multiplicat per onze el seu volum de vendes. Albert Ventura ha fet especial èmfasi en l’estratègia d’internacionalització, per la qual l’empresa va apostar des del l’any 2000, com a clau al seu creixement.

En aquest sentit, Ventura ha explicat que, a part d’una acurada estratègia de qualitat i diferenciació de producte, l’empresa va apostar pel seu posicionament en el mercat internacional definint una política de implantació de filials en mercats com Hong Kong, Regne Unit, França i Alemanya i una política d’optimització de gestió de la producció dels centres de fabricació que avui l’empresa disposa a Espanya, Xina, Vietnam i Europa de l’Est. Creixement amb equilibri financer, passió per l’excel·lència i una acurada planificació estratègica a mig termini són altres dels factors que el ponent ha destacat com a imprescindibles per garantir l’èxit d’un model de negoci competitiu.

Els panells d’experiències empresarials, que se celebren en el marc dels Programes Nord de formació de directius, estan orientats als alumnes que participen en els programes amb l’objectiu de contribuir a complementar la seva formació des d’una perspectiva més pràctica. Es tracta d’un espai de reflexió, de contrast i d’actualització de coneixements en diferents àmbits de la gestió empresarial que compten amb la participació d’empresaris i directius convidats de primer ordre i amb una experiència contrastable en el panorama empresarial del país.