Abertis vol cobrar en castellà

La concessionària obvia el català en la factura dels peatges del #novullpagar que envia als conductors i els cobra l’enviament de la carta certificada com si pesés 1kg

Gemma Aguilera
24 d'octubre del 2012
Una de les cartes que envia Abertis
Una de les cartes que envia Abertis


Els serveis jurídics d’Acesa-Abertis, amb seu a la capital de Catalunya, s’adrecen exclusivament en castellà als conductors que van fer un #novullpagar per a notificar-los que si no paguen el deute, la concessionària emprendrà accions legals. La companyia presidida per Salvador Alemany fa arribar als infractors la factura desglossada dels imports pendents de cobrar corresponents a cada peatge, així com les despeses de gestió administrativa i d’enviament postal.

L’escrit del departament de facturació d’Abertis adverteix al conductor que “no es la primera comunicación que le enviamos respecto de la deuda que tiene pendiente con esta sociedad, de modo que si no obtuviéramos en breve acreditación del ingreso de la deuda reclamada, procederemos a la adopción de las acciones legales oportunas en reclamación de la misma, debiéndole significar que ello conllevaría además la reclamación de los gastos adicionales, tanto extrajudiciales como judiciales, que correspondan”.  

Abertis inclou en la factura 8 euros en concepte de gestió administrativa, i multiplica per més del doble les suposades despeses d’enviament postal d’una carta que conté només 2 fulls en un sobre. Segons Abertis, l’enviament de la carta certificada els ha costat 6,76 euros, però les tarifes oficials de Correus són 2,77 euros per una carta de 50g, i a tot estirar, 3,11 euros d’una carta de 100 grams. La tarifa que pretén reclamar Abertis correspon al preu d’un paquet certificat d’entre 500g i 1kg.