Costa: «Els comerços de la Rambla s'han hagut de redimensionar al context»

En el debat d'"Idees per Terrassa" celebrat al Centre Cultural, la gerent de Terrassacentre aspira a tenir un comerç "locomotora"

Carles Batalla
20 de setembre del 2012
Maria Costa, durant el debat d'Idees per Terrassa fet al Centre Cultural
Maria Costa, durant el debat d'Idees per Terrassa fet al Centre Cultural | A.P.
Maria Costa, durant el debat d'Idees per Terrassa fet al Centre Cultural Foto: A.P.

La vianalització completa com a sinònim de calma, la diferenciació entre tipus de comerç i la necessitat de repensar-lo en època de crisi han estat els arguments principals de Maria Costa durant el debat sobre la Rambla, que ha tingut lloc al Centre Cultural aquest dimecres al vespre. L'acte estava inscrit en el cicle "Idees per Terrassa".

La gerent de Terrassacentre i exregidora de Comerç del consistori ha volgut relativitzar la situació dels botiguers de l'eix i ha recordat la necessitat d'adaptar-se a la realitat. "En aquests moments la Rambla no funciona però tampoc funcionen altres coses, a la Rambla on es ven però tampoc es ven al centre, i també hi ha locals buits a altres zones. El comerç es va anar expandint com una goma i ara s'ha hagut de redimensionar a les circumstàncies. Ara les compres estan acotades a les necessitats i es fa un consum més responsable".

A l'hora de valorar la hipotètica tornada dels cotxes a la Rambla, Costa s'ha mostrat molt contundent. "En les zones on només hi ha vianants és on la gent hi passeja més. Volem que la gent estigui còmoda a la Rambla. Els espais públics són el perllongament de les nostres sales d'estar d'un país mediterrani on fa bon temps".

La gerent de Terrassacentre també ha dit que la Rambla "no és lletja però té molts elements al mig" i ha volgut distingir tres classes de comerç: "el de flux, el de proximitat, és a dir, el dels locals que tens a x metres per proveir-te, i el de trànsit, o sigui, el que et fa agafar el cotxe per anar a comprar a la perifèria". En ple debat sobre la viabilitat dels negocis a la zona, Costa ha recordat que "s'han obert restaurants a la Rambla, més que anys enrere".

Quant al futur de l'eix, Costa ha dit que l'aspiració és convertir el comerç en "locomotora" per tibar clientela.