Més trens des de Terrassa l'11S

La Generalitat reforça el transport públic amb motiu de la manifestació de la Diada

La Torre
07 de setembre del 2012
Un tren dels FGC aturat a l'estació d'Olesa de Montserrat.
Un tren dels FGC aturat a l'estació d'Olesa de Montserrat. | wefer.com
Foto: wefer.com

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha sol·licitat als seus operadors de transport públic que reforcin el servei amb motiu de la manifestació convocada el proper 11 de setembre a Barcelona, per tal de donar resposta a una possible afluència massiva de ciutadans i garantir la seva mobilitat.
 
Així, les línies metropolitanes d’FGC (Barcelona-Vallès i Llobregat-Anoia) funcionaran amb freqüències de dia feiner a partir de les 12 del migdia i fins a les 23 hores. És a dir:

Línia Barcelona-Vallès
L7 (Av. Tibidabo), S5 (Sant Cugat) i tren-llançadora L6 (Sarrià-Reina Elisenda): un tren cada sis minuts.

S1 (Terrassa) i S2 (Sabadell): un tren cada dotze minuts.
 
Per tant, a la zona urbana de Barcelona, entre Sarrià i Plaça Catalunya, hi haurà una freqüència de pas d’un tren cada 2 minuts. FGC posarà també en marxa un operatiu especial d’atenció als usuaris a les estacions.
 
Línia Llobregat-Anoia

Entre Martorell i Barcelona: horari de feiner habitual amb un 40% dels trens amb sis cotxes i la resta amb tres cotxes.

Manresa-Barcelona i Igualada-Barcelona (en ambdós sentits): dos trens cada hora, reforçats amb sis cotxes.
 
Des de l’inici del servei, al voltant de les 5 de la matinada de dimarts, fins a les 12 del migdia, i a partir de les 23 hores i fins al final del servei, al voltant de la 1 de la matinada de dimecres, els trens de les línies metropolitanes d’FGC circularan amb horari de dia festiu.
 
De la seva banda, Renfe, a través de Rodalies de Catalunya, reforçarà la seves línies amb un total de 18 trens addicionals. Finalment, els operadors d’autobusos interurbans estaran preparats per si cal incrementar els serveis en funció de la demanda d’usuaris.
 
Serveis especials
Pel que fa a la contractació de serveis de transports per part de privats per desplaçar-se a Barcelona, el Departament de Territori i Sostenibilitat estima que s’han llogat prop de 700 autocars, a més de dos trens de Renfe.
 
Així mateix, l’Assemblea Nacional de Catalunya (ANC) ha contractat quatre circulacions tipus xàrter a la línia Llobregat-Anoia d’FGC, des de Manresa fins a Barcelona, en