Els Mossos feien controls perquè les concessionàries fessin enquestes

Aturaven els vehicles en un control a la C-55 perquè personal d'Autema fes un estudi de mercat als conductors

Q.Sallés/Parlament
03 de juliol del 2012
Els Mossos durant un macrocontrol.
Els Mossos durant un macrocontrol. | Oriol Burgada
Els Mossos durant un macrocontrol. Foto: Oriol Burgada

El conflicte del #novullpagar comença a tenir visos surrealistes. Com exemple, la denúncia que ha fet aquest matí el subgrup parlamentari de Solidaritat Catalana per la Independència que els Mossos fan controls a les carreteres convencionals per tal que el personal de les concessionàries faci "estudis de mercat"  sobre la utilització de les vies.

Tant el Sindicat de Policies de Catalunya com els independentistes denuncien que durant el segon #novullpagar popular celebrat el 20 de maig, es van destinar agents de la policia a fer un control al quilòmetre 13 de la C-55 per tal que el personal d'Autema -concessionària de l'autopista de Terrassa a Manresa participada per Ferrovial i Abertis- enquestés als conductors de la via del per què no escollien l'autopista així com el seu parer sobre el preu del peatge i el servei de la concessionària.

Tant el sindicat com Solidaritat, aportant els fulls del briefing dels Mossos del 20 de maig, asseguren que les patrulles es van instal·lar des de les 7 del matí fins a dos quarts d'onze del matí i des de les dues del migdia a dos quarts de sis de la tarda en el mateix quilòmetre per tal que els enquestadors d'Autema fessin la feina.

El portaveu de Solidaritat, Uriel Bertran, ha demanat explicacions al conseller d'Interior, Felip Puig, així com la seva compareixença al Parlament pel que entenen que és un "veritable escàndol que s'utilitzi la policia per tal que Abertis, Ferrovial o Autema sàpiguen perquè els conductors s'estimen més una via que un altra". "Hem d'aclarir responsabilitats", ha advertit Bertran. 

Per la seva banda, Interior ha reconegut que s'han fet aquests controls però que d'altra banda, ja s'han deixat de fer. Fonts del departament asseguren que les concessionàries paguen per aquest servei i que el director del Servei Català de Trànsit, Joan Areggio, va detallar en seu parlamentària que aquesta pràctica es va aturar.