El CAET tanca el primer semestre de 2012 amb rècord de públic

El Teatre Principal frega el 98% d'ocupació mitjana mentre que l'Alegria, escenari de les noves tendències, arriba al 75%

Carles Batalla
09 de juny del 2012
Àngels Margarit, durant l'espectacle
Àngels Margarit, durant l'espectacle | Josep Aznar
Àngels Margarit, durant l'espectacle 'From B to B' Foto: Josep Aznar

El Centre d'Arts Escèniques de Terrassa està d'enhorabona, perquè veu que el públic respon de manera massiva als espectacles programats. Així es dedueix de les dades del primer semestre del 2012, que superen les xifres de l'any passat.

L'espectacle 'Delicades' de T de Teatre ha posat fi a sis mesos que ha tancat amb un 89,39% de mitjana d'ocupació en els dos teatres. 4.573 espectadors han omplert el Teatre Alegria i el Teatre Principal.

Aquesta primera temporada ha seguit la línia d'apostar per les noves tendències, els espectacles de producció pròpia, la diversitat d'oferta i la creació i fidelització de públics.

El CAET iniciava el 2012 amb una programació eclèctica, internacional i arriscada que ha estat aplaudida i assimilada per a tots els públics. Així doncs, s'ha assolit l'objectiu d'introduir l'espectador a les noves propostes tot fent-los propers als nous llenguatges i acostant els espectacles ‘'eNeTers' a tots els egarencs, amb xerrades amb artistes i experts després de les funcions.

El Teatre Alegria ha aconseguit un 74,18% d'ocupació de mitjana.  En la seva vessant coproductora, el CAET hi ha presentat propostes com '180º de cel' de La Virgueria, Greenwich Art Show de la sempre sorprenent Macarena Recuerda Shepherd, 'Molly Sweeney' del director terrassenc Miquel Gorriz i la nova creació d'Àngels Margarit:  'From B to B'.

D'altra banda, el Teatre Principal ha assolit pràcticament el cent per cent d'ocupació, aconseguint un 97,25% de mitjana. Com sempre, aquest teatre ha estat l'encarregat de portar a la ciutat obres de gran format com 'Qui té por de Virginia Woolf?' amb Emma Vilarasau i Pere Arquillué; el sorprenent 'Operetta', la deliciosa ironia de T de Teatre amb 'Delicades', el petit Liceu amb 'Els músics de Bremen' i 'L'any que ve serà millor', d'autoria múltiple, femenina i catalana.

En procés d'internacionalització
Aquest 2012 CAET ha encetat el seu camí cap a la internacionalització amb dues iniciatives ben diferents. La primera, la col·laboració en el projecte europeu 'Trans-mission' que es materialitzà en l'espectacle 'Aprendre, començar a perdre' de Atempo Circ (79,75% d'ocupació al Teatre Alegria). L'altra, la presentació de l'intercanvi escènic amb segell de germen TNT entre el Teatro delle Forme de Torino i el CAET, que portà a Antonio Damasco des d'Itàlia a Terrassa per treballar i estrenar 'Comizi d'amore'. Al seu torn el director del CAET, en Pep Pla va impartir també un laboratori a Torino, 'Ítaca' (casa, terra i pa). Ambdós tallers han estat possibles gràcies al paraigua de l'Arianna-Xarxa Euromediterrània de Cultura i Patrimoni.

El CAET té previst seguir en aquesta línia el segon semestre de la temporada, amb una programació que es donarà a conèixer el 19 de juny. A més, ja s'està preparant el Festival TNT – Terrassa Noves Tendències, que enguany complirà els seus primers deu anys de vida i que tindrà lloc del 3 al 8 d'octubre.