\"Volem tornar a ser una colla de vuit\"

Emili Cortés, cap de colla dels Castellers, explica que han engegat una campanya de captació per afinar el 2 de 8 a la Festa Major

Carles Batalla
05 de juny del 2012
El logo promocional de la nova campanya dels Castellers
El logo promocional de la nova campanya dels Castellers | La Torre
El logo promocional de la nova campanya dels Castellers Foto: La Torre

Sota l'explícit lema "4M8 TU TOT ÉS POS2I8LE", un joc de paraules referit a les construccions de 8, els Castellers han presentat la nova campanya amb la vista posada a la Festa Major. Tal i com ha explicat el seu cap de colla, Emili Cortés, l'objectiu primordial dels turquesa és "tornar a ser una colla de vuit" de manera imminent.

Com a tastet, dues proves de foc aquest cap de setmana: el dissabte a Tarragona juntament amb la Colla Jove Xiquets de Tarragona i els Nois de la Torre i el diumenge al Parc de les Aigües de Barcelona amb els Castellers de la Vila de Gràcia.

Cortés diu que la colla ja assaja pensant en l'actuació de l'1 de juliol. La intenció és fer un 4 de 8, un 5 de 7 però, sobretot, un 2 de 8, per al qual necessiten mans. "Ens falta un coixí de 40-50 persones per enfilar el folre", admet Cortés. Per pal·liar aquest dèficit, els Castellers han iniciat una campanya de captació amb alguns al·licients.

Totes les persones que s'incorporin a la colla rebran una targeta amb informació dels assjaos i les actuacions, de manera que aniran segellant les caselles i el 28 de juny, últim assaig abans de la Festa Major, se sortejarà un sopar per a quatre persones. La gent de la colla serà obsequiada amb una samarreta.

Abans de la Festa Major, la colla organitzarà el 16 de juny un cercatasques per als joves al centre de la ciutat i el 17 muntarà una festa infantil al local de la colla amb inflables, tallers i pica-pica. La idea és encomanar la passió per als castells als més menuts i als seus companys d'escola. Totes les activitats dels turquesa estan obertes a tota la ciutat.