La Cecot s'interessa per la costa oest dels Estats Units

Quinze empreses es reuneixen a la seu de la patronal per trobar oportunitats de negoci en aquesta zona nordamericana

Redacció
28 de maig del 2012
Els participants de la jornada
Els participants de la jornada | La Torre
Els participants de la jornada promoguda per Cecot Internacionalització Foto: La Torre

Quinze empreses s'han reunit a la Cecot en la jornada promoguda pel Club Cecot Internacionalització sobre "oportunitats de negoci a la costa oest dels Estats Units" a càrrec de Juan Luis Romero Martín, manager Consulting de NOR CONSULTING. La jornada ha estat presidida per Eliseu Vila, president del Club Cecot Internacionalització.

Durant la presentació s'han posat de manifest les interessants oportunitats que presenta el mercat nordamericà i en especial la costa oest, que és en aquests moments on es concentra el major creixement econòmic d’aquest gran país, que s'estima en un 75% en els últims 10 anys. La costa oest està integrada pels estats de Washington, Oregon, Califòrnia, Nevada i Arizona, els quals representen el 26% del PIB de tot el país. Durant l'acte s'ha recordat que EEUU és el quart país més gran del món i que segueix  essent la major economia del planeta amb 309 milions d'habitants i amb una renda per càpita de 48.000 dòlars, quasi el doble que l'espanyola.

El fet que el 18% de la població sigui llatina (més de 55 milions d'habitants), és un factor que les empreses espanyoles haurien de saber aprofitar. Pel que fa concretament a la costa oest, les oportunitats per a les empreses espanyoles són en diversos sectors, especialment els de les energies i medi ambient, packaging, alimentació, biotecnologia, automoció, idiomàtic, turisme, tractament d'aigües, sistema de reg, maquinària, béns culturals i audiovisuals, salut, etc...

En la jornada s'ha dit que cal tenir present dos característiques bàsiques d'aquest mercat: la primera, que els canals de distribució solen exigir un volum important i, per tant, cal estar preparats per poder subministrar grans quantitats i això no sempre està a l'abast de petites i mitjanes empreses. Per això poden ser recomanables les aliances estratègiques per abordar el  mercat i aconseguir capacitats productives adaptades a les necessitats d'aquest.

La segona característica d'aquests mercat és que el distribuïdor acostuma a esperar que sigui l'empresa la que faci la promoció comercial i el màrqueting del producte ja que el seu paper està més més a prop d'un distribuïdor logístic que d'un comercial.

Les empreses assistents a la jornada han explicat les seves experiències i expectatives en aquest mercat i han exposat les dificultats que en algun cas s’han trobat per iniciar accions.