El RACC demana més llum a l'Abat Marcet

El Reial Automòbil Club audita les obres que es fan on es construeix una sortida d'emergència dels Ferrocarrils i les puntua molt alt tot i detectar mancances

per Joan Manel Oller , 10 d'abril de 2012 a les 09:15 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 10 d'abril de 2012 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Obres a l'avinguda de l'Abat Marcet Foto: J.M.O.

El RACC puntua amb un 88 sobre 100 les obres que es fan a l'avinguda de l'Abat Marcet de Terrassa tot i que apunta que hi ha marge de millora pel que fa a protocols i planificació i que caldria actuar sobre la poca il·luminació. El RACC n'ha fet una auditoria (juliol de 2011)i li ha donat un excel·lent, o quatre estrelles, gairebé el màxim.

L'han presentat a la seu local, al carrer del Puig Novell, Àngels Medina, delegada territorial al Vallès, i Xavier Abadia, responsable de mobilitat de la Fundació RACC. Abadia afirma que les coses s'han fet molt ben fetes i que es compleixen gairebé tots els requisits. El 10 no s'aconsegueix per la manca d'un protocol explícit de se-nyalització, un factor que ja s'ha explicat als responsables municipals de mobilitat.

En el tram de l'avinguda de l'Abat Marcet, entre la plaça de l'Aigua i la Zona Olímpica, es construeix la sortida d'emergència del perllongament de la línia dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, el que ha provocat el tall a la circulació del carrer de l'Ancianitat. S'han suprimit aparcaments, zones de càrrega i descàrrega i una part del carril-bici.

El RACC recomana incorporar senyalització vertical d'avís d'inici de l'obra amb prou antelació amb l'objectiu que els vehicles es puguin anticipar a les circumstàncies de circulació en zona de treball. També aposta per elements que indiquin els canvis al moment, que actualitzin la situació de la via i informin dels itineraris alternatius en les diferents fases dels treballs. El Reial Automòbil Club de Catalunya demana, a més, assegurar en els carrers afectats una amplada de vorera lliure d'obstacles (tanques, maquinària, barreres i mobiliari urbà) d'almenys 1,5 metres.

El RACC afirma que la senyalització per a vehicles i vianants és completa, que ha aparegut suficient informació a la premsa i que s'han explicat prou bé els canvis als veïns.


Preocupació pels ciclistes
Segons l'auditoria, uns dels elements més preocupants és el que afecta els ciclistes, malgrat les marques viàries i les barreres de protecció i de segregació.

Per al RACC, l'afectació de les obres en el temps del trajecte és mínim i no supera mai el minut en les situacions més desfavorables i tampoc s'han detectat moments de congestió. El RACC sí que incideix especialment en la manca d'un protocol de ciutat de senyalització i tractament d'obres urbanes.

L'auditoria s'ha fet per donar resposta als suggeriments i queixes expressats per part de socis a través del servei Via Directa.

El Reial Automòbil Club audita obres urbanes perquè considera que constitueixen un dels elements que més afecten la mobilitat de persones i vehicles. Per això, s'ha centrat en una de les actuacions amb més impacte de les que ara s'executen a la capital del Vallès Occidental.

 

Participació