Canvis en les línies d'autobús

L'Ajuntament modifica o suprimeix horaris i recorreguts de les línies 3, 6, 7, 15, 10 i 11

Lluïsa Tarrida
26 de març del 2012
A partir del 30 d'abril hi haurà canvis en les línies d'autobus urbà.
A partir del 30 d'abril hi haurà canvis en les línies d'autobus urbà. | Lluïsa Tarrida
A partir del 30 d'abril hi haurà canvis en les línies d'autobús urbà. Foto: Lluïsa Tarrida

A partir del dia 30 d'abril els usuaris del transport públic de Terrassa notaran canvis en els recorreguts i la freqüència de pas de les línies d'autobús urbà. Actualment, la xarxa compta amb 14 línies regulars més tres d'especials que corresponen a una línia de bus nocturn pels divendres i dissabtes; una de transport adaptat; i una els dimecres per al Mercadal. De moment, aquestes tres línies especials està previst que es mantinguin i que no pateixin modificacions.

No és el cas però, de la resta de línies, que des de maig, passaran a ser 13 i algunes veuran reduït l'horari o modificat l'itinerari. Entre les principals afectades s'hi troba la L15 que amb 78 usuaris al dia deixarà d'existir. Així doncs, aquests més de 75 passatgers hauran d'alterar la seva rutina per poder anar a treballar.

Per intentar donar cobertura als afectats, la regidoria de Planificació Urbanística i Territori ha decidit modificar el recorregut de la L10 que dóna servei de Les Fonts a l'Estació del Nord. Cal dir però, que aquesta línia també es veurà afectada per les retallades i deixarà d'oferir servei els dissabtes ja que amb 709 passatgers diaris també és de les línies amb menys rendibilitat.

La resta de línies que també es veuran modificades són, per exemple, la L3, que compta amb 6.667 usuaris diaris i que patirà "un petit ajust" en el seu recorregut perquè els terrassencs que viuen a Ca N'Anglada i el Cementiri Vell puguin utilitzar la carretera Montcada com a intercanviador. El canvi però no afectarà ni a la freqüència de pas ni al número de vehicles.

línia hospital exprés
Les que si veuran reduït a la meitat el nombre de vehicles els diumenges i festius seran les línies 6 i 7. Així mateix la freqüència de pas serà de 73 minuts (enlloc dels 36 d'ara) per als primers i de 65 minuts (enlloc dels 32) per als segons. La resta de la setmana seguiran com fins l'ara.

A part queden els canvis a la L11 que passarà a anomenar-se LH (Hospital Exprés). Es va obrir l'abril de 2009 per donar major cobertura a la població però per l'Ajuntament no ha tingut els resultats esperats. Actualment té 1.689 usuaris diaris. Aquesta  línia mantindrà el número de vehicles i fins i tot reduirà en dos minuts la freqüència de pas entre Poble Nou i l'Hospital però veurà com el seu traçat deixar de desviar-se per l'interior dels barris del Cementiri Vell i Ca N'Anglada. La idea del Consistori és que serveixi com a bus llançadora per totes aquelles persones que han d'anar a l'equipament sanitari.

Preguntat sobre si és necessari mantenir línies d'autobús obertes fins a les 23 hores quan només les utilitzen passatgers residuals,  la directora de Servei a la Mobilitat, Susi López, va argumentar que "el nostre desig és mantenir-ho perquè donen un servei necessari per aquells ciutadans que tornen a casa després de treballar. El que no es pot plantejar és augmentar-ne la franja horària".

Totes aquestes modificacions s'han fet, al parer del tinent d'alcalde Jordi Ballart, per ajustar el pressupost de TMESA que ha disminuït aquest any en 340 mil euros. L'objectiu, malgrat els canvis, és "minimitzar l'afectació als usuaris i oferir una xarxa de transport públic més eficient". El pressupost anual per a TMESA és de 7 milions d'euros. Ballart ha reconegut que quan es posi en funcionament el metro del Vallès els autobusos tornaran a patir un reajustament.