Ús de cookies
Nació La Flama utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies. Accepto
Notícia en PDF
Notícia en PDF

UPyD: «Les festes tradicionals se celebren només per als secessionistes»

El candidat de Rosa Díez a l'Alcaldia de Lleida creu que "s'està utilitzant la cultura catalana per fer apologia del nacionalisme independentista"

| Actualitzat el 25/02/2015 a les 17:51h

Pablo Pérez López, aspirant d'UPyD a l'alcaldia de Lleida. Foto: UPyD


El candidat de UPyD a l'alcaldia de Lleida, Pablo Pérez López, ha denunciat aquest dimecres que s'està usant la cultura tradicional catalana "per fer apologia del nacionalisme independentista", fins al punt que, d'uns anys ençà, "només se celebren festes tradicionals i populars dirigides al col·lectiu secessionista".

Pérez López critica que els els independentistes "s'han apoderat de tots els aspectes de la vida social, econòmica, política i cultural de tots els catalans", fins al punt que només ells "poden celebrar" les festes majors.

Aquest fet, creu el dirigent magenta lleidatà, va en contra del que "tots els catalans han fet des de sempre", com és el celebrar les festes en comú.

Pérez López s'ha expressat en aquests termes arran de la polèmica sorgida a l'entorn del Carnaval de Solsona, amb les polèmiques burles a Espanya, l'exèrcit i la bandera, que creu que són "intolerables".
Notícia en PDF
Notícia en PDF

COMENTARIS

+35
-2
Clar...
Anònim, 25/02/2015 a les 19:37
Tothom que estima les tradicions catalanes vol la llibertat per Catalunya. Tanmateix, els que estimen les tradicions genuinament espanyoles (castellanes, extremenyes...) son tots unionistes.
+29
-1
Y...
Anònim VENECIANO, 25/02/2015 a les 19:45
Y las tonterías se celebran para UPyD.
+22
-1
_
Anònim, 25/02/2015 a les 19:47
Aquest fixe que no sap ja ni què és una festa amb la cara de begut que té
+30
-1
i una m.....
Anònim, 25/02/2015 a les 19:48
Aixó és totalment fals, és una provocació i una animalada més de les que tant agraden en alguns sectors espanyols.
A les festes dels pobles que conec i participa TOTHOM, tot i que evidentment les festes tradicionals Catalanes tenen un marcat accent Català.
Igual que les festes d'altres comunitats, que tenen les caracteritiques locals propies.

+20
-1
TONTERIAS LAS MENOS
Anònim, 25/02/2015 a les 19:56
¡¡¡ SUMARIAIJOSÉ !! Jesúsmariaijosé !! quin busca raons mes pobre.
+17
-0
ahhhhhhhhhhhhh
Anònim, 25/02/2015 a les 20:38


¡¡¡menudo gorilón!!!
SEGUN ESTE POLLO TODAS LAS FIESTAS TRADICIONALES
QUE SE REALIZAN POR EPAÑA,SON SECESIONISTAS?
PUES EPAÑA ÑO TIENE CLARO...........................
+13
-0
AHHHHHHHHHHHHHH
Anònim, 25/02/2015 a les 20:39


MENUDO GORILON!!!!!!
SEGUN ESTE LUMBRERAS¿TODAS LAS FIESTAS DE EPAÑA SON
ACTOS SECESIONISTAS?.....PUES EPAÑA LO TIENE CRUDO.
+21
-0
Doncs SI.....
Anònim, 25/02/2015 a les 20:41
.....com la festa tradicional dels toros, oi que sí set ciències?, quin nivel!!
+19
-0
Explicar-ho tot al revés
Anònim, 25/02/2015 a les 20:41
Els espanyolistes no heu volgut mai servar les tradicions catalanes, i ara expliqueu que us n'hem fet fora. Quina colla d'estafadors compulsius!
+18
-0
Aiiiiiiiiii
Anònim, 25/02/2015 a les 20:43
lo caloret. lo caloret.
+2
-24
hago castells, correfocs, gegants
Anònim, 25/02/2015 a les 20:53
Y me siento bien español, pese a la utilizacion de esta para fines politicos

Por cierto en l mi colla gegantera somos mayoria españoles y acordamos en junta: no participar para actos independentistas
+15
-0
Hola anònim de les 20:23
Perot, 25/02/2015 a les 20:59
De quina colla sou? M'agradaria venir a veure els vostres castells, gegants, correfocs..Endavant amb la cultura tradicional.
+15
-0
Ja deu ser això
Anònim, 25/02/2015 a les 21:12
En canvi, la festa "moderna", la dels toros, aquesta se celebra per a totohom.
+10
-0
Com hi ha món
Anònim, 25/02/2015 a les 21:22
L'espanyolisme des de que hi ha tants d'independentites, sembla que juguin a veure qui diu la bajanada més grossa.
+7
-0
Mentider.
Anònim, 25/02/2015 a les 22:20
I el tio riu.
+6
-0
Pallaset
Anònim, 25/02/2015 a les 23:34
No es cert que totes les festes son pels indepes, que no t'has assebantat qe a Barcelona fan una festa andalussa com es la feria d'abril.
+4
-0
La guineu no les pot haver i diu que són verdes !
Anònim, 26/02/2015 a les 00:43
Escolta Pablo, que jo sàpiga, qualsevol col·lectiu pot constituir-se en associació i, previ permís (assegurat, si es compleixen les normes legals establertes),muntar una festa o participar en les oficialment establertes.
No serà que no hi ha prou base social a l'unionisme i que, sent minoritaris, no podeu competir en presència?
Amb un xic més de modèstia i raonament no diries bajanades.
+5
-0
hmm
Tomppa, 26/02/2015 a les 06:39
Imperialisme hauria de ser un delicte, quin fàstic.
+7
-0
Tan cert com que als qui els hi agrada veure matar toros son unionistes.
Tònim, 26/02/2015 a les 07:59
A veure, sr d'UPyD, és extraordinàriament simple:


Els que voleu ser espanyols malgrat el tracte que rebem d'Espanya, només us interessa la tradició espanyola no catalana. Per tant passeu de tota tradició catalana. Per tant, la tradició catalana és aclaparadorament independentista.


+2
-0
cartuja
1512, 26/02/2015 a les 08:06
Les festes de la cartuja les organiza l' anc
+5
-0
Perdó?
Albert_O, 26/02/2015 a les 08:10
De quin circ s'ha escapat aquest pajaru? Quin nivell els de UPyD,..interessant des del punt de vista antropològic
+2
-0
Que pase el siguiente ...
Anònim, 26/02/2015 a les 11:04
Els espanyols no paren mai de sorprendre'ns, les formigues tenen més cervell i cultura
+2
-0
David
Anònim, 26/02/2015 a les 12:42
au ves a cagar!!!!
+0
-0
Fiestas
Anònim, 26/02/2015 a les 13:26
Pablo digame en que comunidad se celebran mas fiestas que no son tradicionales de allí ? Romeries ferias i folklore : Catalunya
+1
-0
La Madre de Dios!!
Anonimo de Guissona, 26/02/2015 a les 23:07
Vivint al poble que vius i treballant al poble que treballes com pots dir aquestes tonteries i burrades. Per posar un exemple: La Feria d'Abril tipicament andalusa se celebra en molts pobles catalans on hi participa tothom. Que pasaria si es fes la diada de catalunya a Madrid pels catalans que viuent alla....? Es increible... . Poble mes tolerant que el catala no en trobaras cap a Espanya...aqui esta el problema...de tan bons ens TRACTES i tracten de rucs. Amb gent i pensaments com tu es pot dir...VIVA ESPAÑA COLGADA DE UNA CAÑA!!
+0
-0
La Madre de Dios!!
Anonimo de Guissona, 26/02/2015 a les 23:22
Vivint al poble que vius i treballant al poble que treballes com pots dir aquestes tonteries i burrades. Per posar un exemple: La Feria d'Abril tipicament andalusa se celebra en molts pobles catalans on hi participa tothom. Que pasaria si es fes la diada de catalunya a Madrid pels catalans que viuent alla....? Es increible... . Poble mes tolerant que el catala no en trobaras cap a Espanya...aqui esta el problema...de tan bons ens TRACTES i tracten de rucs. Amb gent i pensaments com tu es pot dir...VIVA ESPAÑA COLGADA DE UNA CAÑA!!