Ús de cookies
Nació La Flama utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies. Accepto
Notícia en PDF
Notícia en PDF

Castells i faltes d'ortografia a la propaganda del PP

, Reus | Actualitzat el 09/05/2014 a les 12:04h
'Flyers' del PPC defensant 'l'unitat' (sic) d'Espanya amb uns castellers com a símbol. Foto: Bernat Ferrer/Nació Digital.

El fet casteller ha penetrat en moltes de les capes de la societat catalana. Força, equilibri, valor i seny són els valors que s'associen amb els castells, a més a més del treball en equip, la pinya, la coordinació... En resum, la unió de la colla. La "unió" que tan sovint s'invoca des del PP.

I així és com la formació d'Alícia Sánchez-Camacho no ha dubtat en incloure un pilar de quatre en un dels seus pamflets electorals per a les europees del dia 25. Concretament, el que defensa "l'unitat" (sic) d'Espanya. Llàstima que ho faci amb una falta d'ortografia.
Notícia en PDF
Notícia en PDF

COMENTARIS

+22
-0
Diccionari general de la guàrdia civil Blanenca
Auto-immune, 09/05/2014 a les 12:30
"Namés" una?
+23
-0
Deu estar escrit en LAPAO
Anònim, 09/05/2014 a les 12:36
D'on no n'hi ha no en raja. Ja sabem com els importa la llengua a aquesta banda. D'exemples en tenim molts, a Catalunya, a València, a la Franja, a les Illes. Si estimessin tant el català com facilitat tenen per a mentir...
+16
-0
Cinisme ab o sens ortografia
Lo cataniol non es pas la question. La question es la perversion ideologica., 09/05/2014 a les 12:44
Aquesta gent sap perfectament com vendre ideologia obscena:
Images et text que fan referencia a l'emocional tradicional, ab aires infantils, en la "buena dirección" del colonialisme.
+24
-0
PPhaltes
Marccc, 09/05/2014 a les 12:46
Si, imaginem, ERC hagués publicat un pamflet bilingüe amb una sola falta en castellà, els del PP o C's de ben segur haurien reaccionat ferotjament...
+14
-0
Simptomàtic del seu despreci per el català.
Desvalls, 09/05/2014 a les 13:06
Son ignorants i van de sobrats. Aixó els defineix clarament. Tan sols passar un corrector ortogràfic i ja haurien vist que no s'escriu així.
Molt trista aquesta desidia per la nostra llengua.
+3
-80
Es que estos separatistas...
Iván, 09/05/2014 a les 13:10
son tan listorros, demócratas, y pacíficos, que además de ganar este año el nobel de la paz, que ya lo tenéis asegurado, ganaréis también el nobel de la literatura. Es que de verdad, sois tan listos! Sois la perfección echa realidad, no hay más perfección que el separatismo catalán!
Perdonadme que vomite de las náuseas que me dais separatistas con cosas como estas.. Puaghhhhhhhh!!!!!
+45
-1
a el ivan
català emprenyat, 09/05/2014 a les 13:14
Ivan, perfección «HECHA» realidad, si no te importa.
+8
-0
Normal
Anònim, 09/05/2014 a les 13:23
és normal, només utilitzen el català per interès i fer creure el que no són ara que hi ha eleccions; catalans.
De poder ens traurien la llengua (tant l'escrita com la física), prou que ho intenten.
+13
-0
I el Toro?
Anònim, 09/05/2014 a les 13:30
Totes les colles de Catalunya els hauríem de denunciar per drets d'autor. :-p
+11
-0
Amb faltes d'ortografia...
Anònim, 09/05/2014 a les 13:36
I encara més preocupant: amb greus mancances de concepte.
+13
-1
A Iván
Raquel, 09/05/2014 a les 13:53
Perfeccionistas? Nobels de la literatura? Pues sabes que? Probablemente no. Mayormente porque toda la generación que creció con el franquismo no pudo siquiera aprender su propia lengua porque les pegaban en el colegio simplemente por hablarla.

Pero cuando un político hace un panfleto defendiendo su postura, con docenas de trabajadores detrás (gente que se gana la vida escribiendo) pues uno sí que da por sentado que al menos serán capaces de redactar ocho líneas sin cometer una sola falta. Ya sabes, cobran por eso. En fin, no sé ni para que me molesto en discutir algo tan obvio.
+16
-0
Hi ha DUES faltes greus!!!
Bernat, 09/05/2014 a les 13:54
N'hi ha dues:

1- la primera quan diu "Per què donar..." cal que digui "Per què CAL donar..." o "Per què HEU DE donar..." o qualsevol altre verb que vulguin a davant del donar ja que en català no existeix l'expressió "Per què+ verb en infinitiu".

2- la segona quan diuen "l'unitat", quan cal dir "LA unitat" ja que en català l'article no s'apostrofa davant de la i i u àtones.

Els del PP no tenen vergonya de presentar una campanya amb faltes d'ortografies. Però bé, no són els únics que fan faltes, a la televisió, ràdio i a internet n'està ple. La prova és que els redactors de Nació Digital no han detectat la primera errada.
+23
-0
Gràcies per ajudar a construir el país que tots volem.
Serra d'Irta, 09/05/2014 a les 14:10
Al Bernat:
Molt bones apreciacions...però t'has deixat un "requisit".
Tu has escrit:
2- la segona quan diuen "l'unitat", quan cal dir "LA unitat" ja que en català l'article no s'apostrofa davant de la i i u àtones.


La paraula ha d'ésser FEMENINA.
Recorda, l'article no s'apostrofa si:
a) la paraula és femenina.
b) comença amb "i" "u" "hi" "hu"
c) la primera síl.laba és àtona...

I hem d'estar agraïts a totes aquelles persones que sense haver pogut aprendre amb la seva llengua materna, fan tot l'esforç del món per mirar d'escriure-la bé...

Gràcies per ajudar a construir el país que tots volem.

Salutacions molt cordials.
VISCA CATALUNYA, LLIURE I INDEPENDENT,...i aviat si us plau...!!!
+1
-11
jaja
Anònim, 09/05/2014 a les 14:18
Sí, sumando esfuerzos multiplican resultados. Está claro, el esfuerzo es el nuestro y el resultado multiplicado es para ellos.
+16
-0
Para Iván.
Anònim, 09/05/2014 a les 15:11
Es que estos separatistas escriben mejor que tú. Andas ciego y sordo ante un mundo que cambia constantemente. Tu dicción de Neandertal y la falta de una correcta ortografía junto con una pretendida "sapiencia" hacen que seas la burla de todo catalán y español que tenga dos dedos de frente.
Lee, aprende, escucha y verás como los países van y vienen y los imperios caen. Crea un discurso que sea distinto al que oímos siempre y escucharemos. La voluntad de un pueblo o de un hombre no se dobla con insultos sinsentido ni con argumentos de fábrica barata. No nos van a doblar personas como tú.



+1
-0
Uhmmm
Anònim, 09/05/2014 a les 15:36
En català seria "la unitat" però crec que als dialèctes valencià o balear, si diuen "l'unitat".

Que hi ha cap expert que pugui explicar-ho?
+4
-0

Anònima, 09/05/2014 a les 16:43
imagino que defensen 'l'unitat' dels homes perquè no veig cap castellera...
+7
-1
Fulls volants
CarlesCat14, 09/05/2014 a les 18:06
Ja que corregim, només comentar que a sota de la fotografia, on posa "flyers", cal dir "fulls volants". El català com cal. Per cert, jo també defenso la unitat, concretament la del poble català, la de la llengua, la dels treballadors...però la d'Espanya?? tant me'n fot, és el seu país i és problema d'ells.
+3
-0
No els hi ve d'aqui
Dr. Benway, 09/05/2014 a les 18:37
Si amb falta d'ètica els voten, no ve d'una o dues faltes d'ortografia.
+2
-0
Fulls volants
CarlesCat14, 09/05/2014 a les 23:03
Ja que corregim, només comentar que a sota de la fotografia, on posa "flyers", cal dir "fulls volants". El català com cal. Per cert, jo també defenso la unitat, concretament la del poble català, la de la llengua, la dels treballadors...però la d'Espanya?? tant me'n fot, és el seu país i és problema d'ells.
+2
-0
Si ho mires bé...
Anònim, 10/05/2014 a les 00:55
Si t'adones compte, al peu de la fotografia la paraula "flyers" esta entre cometes, es a dir, ja s'hi donen compte de que esta mal escrit.

Si hi ha alguna falta ortografica, disculpeu-me, porto tot el día treballant, i ara cansat hi veig aixó i tenia ganes de comentar, i fora de aquest motiu, tampoc soc "catalanoparlant", soc extranger pero molt d'acord amb la llibertat d'un paias tan preciós com es Catalunya!.

VISCA CATALUNYA LLIURE i INDEPENDENT
+2
-0
Para Es que estos separatistas...
Anònim, 10/05/2014 a les 10:45
"echa" del verbo hacer va con hache!

Y para la "perfección" pon los acentos donde tocan y quita el exceso de acentos sobrantes, y ya lo rematas.

X-D
+1
-3
carlos
carlos, 10/05/2014 a les 10:49
Siempre es mejor una falta de ortografía que inventarse la historia. Hablar de reino catalán con Colón a la cabeza o de condados aragoneses es más que grave. Es una demostracion de incultura y manipulación asombrosa
+0
-0
Unitat d'Espanya?
Anònim, 10/05/2014 a les 15:09
Ells tampoc volen la unitat d’Espanya realment, sinó observeu que UE*(E)SPANYA del frontal del "flyer". La E de Espanya esta separada pels estels de la bandera europea.
+2
-0
pobres botiflers..
Anònim, 10/05/2014 a les 15:30
Quina mala llet que porten alguns al damunt...sobretot aquells que sempre ens han tirat en cara que si catalunya es espanya, que si el català es un dialecte, que si som uns somiatruites i que mai serem independents...bla bla bla...ara estan irritats, crispats i amb alguna gastrointeritis que altra... a cagar a la via home!! Visca la terra lliure!!
+0
-0
castells
Anònim, 11/05/2014 a les 15:44
Sóc de Valls, bressol dels castells, i denuncio com l'error més flagrant que utilitzin un castell per il·lustrar el seu panflet, no tenen vergonya. Ni pagant els corresponents drets se'ls hi hauria de permetre.
+0
-0
Criteri
Anònim, 13/05/2014 a les 17:49
Senyors, vostès en la notícia en què critiquen l'ortografia del PP també han escrit faltes. Siguin més rigorosos, que així perden credibilitat.
+0
-0
MENTIDES
Anònim, 22/05/2014 a les 12:46
Mentides als dies mentides als anys
als temps de silenci i als de soledat
mentides als barris, places i mercats
al futur dels pobles i a la gent del camp