El traspàs de Rodalies «condemna Girona», segons CiU

El portaveu de CiU al Parlament, Oriol Pujol, ha criticat que l'acord al qual s'ha arribat pel traspàs de Rodalies 'condemna Girona a tenir un servei ferroviari del segle passat i tercermundista'.

per ACN / Redacció , 14 de maig de 2009 a les 18:00 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 14 de maig de 2009 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.

Segons Pujol, no es pot admetre que el Govern 'se senti satisfet només amb el traspàs d'aquests trens', perquè cal demanar que l'acord inclogui les línies regionals i de mitja distància. Oriol Pujol ha recordat que l'Estatut 'no limita que es pugui estendre la mesura a totes les línies' i ha ressaltat que entre els objectius que s'han de tenir a curt termini hi ha d'haver el benefici dels usuaris. El portaveu també ha titllat el Pacte Nacional per a les Infraestructures com un 'intercanvi de cromos'.

Oriol Pujol s'ha mostrat molt crític amb l'acord al quan han arribat el Ministeri de Foment i la Generalitat sobre el traspàs de Rodalies. Segons ha indicat, el fet que el pacte no inclogui els serveis regionals i de mitja distància 'condemna' les comarques gironines a continuar tenint un servei ferroviari 'del segle passat'.

Per això, el portaveu convergent al Parlament ha reclamat que el traspàs es faci de manera conjunta i inclogui tota la xarxa. Oriol Pujol també ha demanat al Govern que reclami més fermesa a l'estat perquè millori les inversions per adequar infraestructures, perquè 'no pot ser que Catalunya gaudeixi només de les molles i la morralla'.

En una visita a Girona, Oriol Pujol ha explicat que, si es demana tot el paquet -que inclogui tant les vies, com els trens i les estacions- a 'curt termini' es poden aconseguir importants millores per als usuaris gironins. 'D'entrada, una millora dels horaris amb un tren cada mitja hora en els trajectes de mitja distància', ha indicat.

Per als convergents, aquest 'tractament integral' també permetria introduir indemnitzacions -pagant l'import del bitllet o retornant-lo- amb retards superiors als quinze minuts. I millorar la qualitat dels trens (com els sistemes de megafonia, la cobertura de mòbil o les connexions a Internet).

Oriol Pujol ha explicat que la visió unitària que té CiU per al traspàs també generaria, a mitjà i llarg termini, poder crear un servei de Rodalies integrat a les comarques gironines i introduir la integració tarifària.

Intercanvi de cromos

D'altra banda, el portaveu convergent ha criticat que el Pacte per a les Infraestructures 'ha generat massa tensions en el si del tripartit' i ha desembocat en 'posicions contradictòries'. Per a Oriol Pujol, el Pacte s'ha convertit en un 'intercanvi de cromos', on els socis de Govern 'que han patit algun greuge imposen les seves tesis'.

Com a exemple, ha posat el cas d'ICV amb la Llei d'Educació i les seves idees per al Quart Cinturó. Dins els àmbits que també afecten el Pacte, Oriol Pujol ha tornat a reclamar el transvasament del Roine, i que es calendaritzi el traspàs dels aeroports de Reus, Sabadell i Girona.

Visita als concessionaris

Durant la seva visita a les comarques gironines, Oriol Pujol s'ha reunit amb representants de diversos concessionaris de cotxes. El portaveu convergent ha criticat, d'entrada, que les ajudes anunciades 'han condemnat a la misèria els concessionaris durant aquest mes, perquè ningú que tingui un cotxe encarregat el comprarà abans no s'aprovin les subvencions'.

Pujol ha demanat que 'es premi l'accelerador per evitar que es congelin més comandes' i ha anunciat que CiU ha entrat una proposta de resolució al Congrés dels Diputats per incrementar la quantitat de les subvencions. 'Demanem que per a cada turisme o vehicle industrial lleuger es donin 1.500 euros que surtin de les arques públiques, apart dels que doni el concessionari', ha ressaltat.

En el cas dels vehicles industrials pesats o la maquinària agrícola, els convergents proposen que l'ajut públic sigui de 3.000 euros, i que se n'introdueixin d'altres per a motocicletes (d'entre 250 i 500 euros). Per últim, el portaveu també ha dit que 'l'ajuda no s'ha de sotmetre a què s'entregui un vehicle', perquè això limita les possibilitats dels joves a l'hora de comprar un cotxe.
 

 

Arxivat a:
Política, rodalies, renfe
Participació