1 de 10
ECONOMIA

Nova estació d'AVE a un quilòmetre de l'aeroport de Girona i amb un cost de 50 milions

L'estudi informatiu encarregat per l'Estat preveu dues opcions per atraure fins a 3 milions de passatgers anuals

Raquel Sánchez i Xavier Flores, en la roda de premsa de presentació de l'estudi informatiu | ACN
per NacióDigital, Barcelona, Catalunya | 11 de novembre de 2022 a les 16:48 |
L'estació de l'AVE a l'aeroport de Girona se situarà a 600 metres o a un quilòmetre de les pistes i costarà uns 50 milions d'euros. Aquestes són les dues opcions que preveu l'estudi informatiu encarregat per l'Estat. El secretari general d'Infraestructures, Xavier Flores, ha explicat que en tots dos casos, es preveu que l'estació sigui una realitat l'any 2026, per captar entre 2,4 i 3 milions de passatgers anuals.

Flores ha detallat que s'aprofitaria el punt d'avançament i estacionament de trens (PAET) que hi ha al terme de Vilobí d'Onyar, un espai que actualment compta amb quatre vies. La primera opció contempla afegir-hi dues vies més, fins a les sis, mentre que la segona consistiria a allargar les quatre vies cap a nord. Aquesta darrera permetria acostar-se més a la terminal.


El ministeri de Transports va adjudicar el mes de juny del 2021 el contracte per a la redacció de l'estudi informatiu d'aquesta infraestructura, per un import de 294.592 euros i un termini d'execució de 24 mesos. Quan ja s'ha superat la meitat del termini, la seva titular, Raquel Sánchez, s'ha reunit amb els agents del territori per explicar-los els avenços.

A la trobada, que s'ha fet a la subdelegació del govern espanyol a Girona, hi han assistit els alcaldes dels municipis afectats, juntament amb representants de la Cambra de Comerç, de la Generalitat i de la Diputació, a banda d'altres agents del territori. Sánchez i Flores han posat sobre la taula les potencialitats de la infraestructura.


"Hem analitzat la demanda basant-nos en el Pla Director d'Aena, que pensa en un aeroport per a uns 10 milions de passatgers", han començat. El potencial de captació de la nova estació anirà acompanyat del desenvolupament de l'aeroport. "Es retro alimenten", han defensat. De fet, s'han aventurat a afirmar que hi haurà persones de l'àmbit metropolità que optaran per l'aeroport de Girona abans que el del Prat.

Sigui quina sigui l'opció escollida, el projecte es podria ampliar amb una segona fase, que l'estudi també contemplarà. En cas que la demanda sigui alta, es crearà una línia específica fins a l'aeroport com a llançadora, que costaria uns 50 milions d'euros addicionals.


Altres notícies que et poden interessar





 

 

Participació