Guanyem Girona vol un pla «ambiciós» per a protegir els entorns escolars dels cotxes

La formació porta al ple una moció per a impulsar la pacificació al voltant dels centres i així millorar la salut i seguretat dels infants

La peatonalització de la plaça Catalunya encara resta pendent.
La peatonalització de la plaça Catalunya encara resta pendent. | @MartiNadal.
NacióGirona
08 de març del 2021
Actualitzat a les 11:53h
Guanyem Girona portarà al ple d'aquest dilluns una moció per a la pacificació dels entorns escolars a la ciutat. La proposta de Guanyem busca “protegir els infants dels cotxes i del perill i la contaminació que comporten”. La regidora del principal partit a l’oposició ha demanat que es desenvolupi un pla “ambiciós” en aquest sentit i ha subratllat que “el cost econòmic pot ser molt petit en comparació amb els beneficis associats a aquest tipus de polítiques”.
 
D’altra banda, Pèlach ha lamentat que s’hagi perdut l’últim any a l’hora “de fer una política valenta en mobilitat sostenible a nivell de ciutat”. “Les actuacions del govern en aquest sentit han estat exageradament tímides i això ho veiem sobretot als entorns de les escoles, on l’única actuació ha estat col·locar un grapat de blocs de formigó per eixamplar voreres”, ha assenyalat.
 
Pèlach demana el govern que aprofiti l’oportunitat que brinda la moció de Guanyem per replantejar la seva política i treballar conjuntament amb les direccions dels centres i les AFAs de les escoles per “millorar la vida de les criatures amb actuacions relativament senzilles”. “La ciutat del futur és aquella que fomenta la mobilitat a peu i en bici en detriment del cotxe”, ha reblat.
 
Recentment Guanyem ha pogut reunir-se amb diverses AFAs gironines que van mostrar interès en fer realitat aquesta proposta. Així mateix, la moció demana que l’Ajuntament treballi conjuntament amb els centres, les AFAs, les entitats de mobilitat i les entitats veïnals perquè el resultat final tingui el major consens possible.
 
Girona, ciutat 30

Finalment, la proposta de Guanyem també incorpora un compromís per avançar cap a una ciutat on la màxima velocitat de circulació sigui 30km/h. Actualment Girona és l’única de les capitals catalanes que encara no ha esdevingut Ciutat 30. Pèlach ha defensat la necessitat d’una política “amb mirada global” que “per salut i seguretat” busqui reduir la velocitat dels cotxes arreu de la ciutat. Aquest punt de la moció també demana que als carrers propers als centres educatius la velocitat es redueixi a 20km/h.