S'obre la matrícula a Olot per al Postgrau en il·lustració científica

La formació inclou ciències naturals com la botànica, la zoologia, la paleontologia o l'arqueologia, així com il·lustració en 3D

NacióGarrotxa
09 de febrer del 2021
Es tracta de l'única oferta amb vocació professionalitzadora que existeix a Catalunya.
Es tracta de l'única oferta amb vocació professionalitzadora que existeix a Catalunya. | @illustratiolot.
La il·lustració científica és una disciplina que sempre ha estat companya imprescindible de la ciència i de l’explicació científica. En els darrers anys les noves tecnologies li han proporcionat un nou impuls i n’han ampliat les potencialitats. Per això –i pel renovat interès per la natura–, la il·lustració científica actualment experimenta un ressorgiment, tant des del món de l’art com des del món de la ciència.
 
Amb l’objectiu de recollir aquest creixent interès i d’oferir la possibilitat de professionalitzar aquest sector, des de la Fundació d’Estudis Superiors d’Olot i la Universitat de Girona, i sota la direcció acadèmica de Blanca Martí i Carles Puche –dos dels il·lustradors científics de referència a casa nostra–, es va impulsar ara fa dos anys el Postgrau en il·lustració científica de ciències naturals, la primera oferta formativa amb vocació professionalitzadora que existeix a Catalunya, que també compta amb estades a la Vall d'en Bas.
 
La primera edició va obtenir la participació de 15 alumnes d’arreu de Catalunya, la majoria provinents del món de la il·lustració, però, també, de la biologia, la veterinària o les ciències del mar. Des d’ara i fins el 18 de juny s’obre el període d’inscripcions per a la 2a edició del Postgrau que començarà el mes d’octubre vinent (curs 2021-2022). Les places són limitades.
 
El postgrau treballa la il·lustració de botànica, de zoologia, de paleontologia o d’arqueologia, i deixa espai, també, per a la il·lustració en 3D (tres dimensions). A més, inclou la realització d’un projecte final que es porta a terme amb entitats de difusió i conservació de la natura, universitats o museus d’arreu del territori ,on els alumnes han de treballar un encàrrec real, element que els permet posar en pràctica els coneixements adquirits.