Un client d'una clínica d'Olot denuncia que fa tres mesos que no té dents perquè no li posen els implants

Es tracta de Dentix, amb establiments a tot l'Estat, que ha presentat un ERTO per la Covid-19 i un concurs de creditors

La clínica Dentix va inaugurar-se el febrer de 2019 a la plaça Rector Ferrer d'Olot.
La clínica Dentix va inaugurar-se el febrer de 2019 a la plaça Rector Ferrer d'Olot. | Arxiu NG.
NacióGarrotxa
29 de maig del 2020
Actualitzat a les 11:32h
Antonio Ramírez, un veí de Campdevànol (Ripollès) de 68 anys, fa tres mesos que no té dents a la mandíbula de dalt perquè la clínica dental no li posa els implants. Una setmana abans de l'estat d'alarma, va acudir a la clínica Dentix d'Olot perquè li extraguessin les nou dents amb el compromís que al cap d'uns dies li col·locarien les noves. Amb l'estat d'alarma, però, la clínica no s'ha posat en contacte amb ell ni han respost a les trucades i missatges de correu des de llavors. De fet, Dentix, una empresa amb 3.200 treballadors a tot l'estat, que ha passat per dificultats econòmiques. Fa unes setmanes va presentar un ERTO i un concurs voluntari de creditors.

Ramírez espera les seves noves dents des de principis de març des de principis de març, uns dies abans de la imposició de l'estat d'alarma per la covid-19. Fa tres mesos que no pot menjar amb normalitat i sense saber quan li posaran els implants que la clínica Dentix d'Olot es va comprometre a posar-li després de pagar 5.400 euros i finançar-ne uns 6.000  més. "Psicològicament està fatal, molt nerviós, no dorm, està irritable i malament, no és el meu pare", denuncia a l'ACN la seva filla, Jèssica Ramírez. El confinament d'aquests dies, afegeix, ho ha empitjorat tot encara més.

Explica que sent que l'han "estafat" i que el pitjor de tot és no saber amb qui ha de parlar ni com es podrà resoldre. "Els meus pares han treballat tota la vida i ara podien viure bé i fer coses de jubilats però se sent molt impotent, li diem que és com perdre un cotxe (el valor del tractament pendent)", afegeix la filla. Recorda que quan el seu pare es va decidir per fer-ho, li van aconsellar buscar alguna clínica que li quedés més a prop. Ell però va decidir-se per la d'Olot perquè "li semblava que estaria més protegit perquè era una clínica gran".

En el moment de l'extracció de les dents, li van dir que la setmana següent el visitarien per a treure-li els punts i que, un cop se li curés, li posarien els implants. Al cap de pocs dies va declarar-se l'estat d'alarma i ja no hi va haver cap més comunicació amb la clínica. I els punts se'ls va haver de treure ell mateix a casa. "Els primers dies vam creure que era per l'estat d'alarma, no sabíem encara que hi havia alguna cosa més gran al darrere", detalla Ramírez.

Més enllà de la Covid-19

A mitjan març, Dentix va presentar un ERTO que afectava gairebé la totalitat de la plantilla, unes 3.200 persones. El motiu va ser l'estat d'alarma, que els va portar a suspendre temporalment l'activitat amb el tancament de totes les seves clíniques.

Quan fa família de Campdevànol es va assabentar pels mitjans de la situació, es van témer el pitjor. Per això, denuncien que a dia d'avui ningú de la clínica d'Olot no s'ha posat en contacte amb ells ni s'ha interessat per l'estat de salut del pare. I això que porten des de llavors trucant i enviant missatges de correu de forma insistent sense èxit. Ramírez explica que només han rebut dos correus electrònics d'una adreça de correu central on se'ls diu que "estan treballant per reobrir les instal·lacions". A dia d'avui, però, ja no s'ho creuen.

Aquesta setmana alguns mitjans han publicat que la situació financera s'hauria pogut resoldre i que la firma hauria començat a reobrir clíniques després d'arribar a un acord amb els principals creditors per a garantir la viabilitat del negoci i l'atenció als clients. Al seu web tenen el lema 'Tornem al teu costat, iniciem la desescalada' i afirmen que es posaran en contacte amb els clients per SMS per a reprendre el tractament. Des de l'ACN s'ha intentat contactar amb la responsable de la clínica d'Olot però no hi ha hagut resposta.

Aquesta clínica va aparèixer a la capital de la Garrotxa el febrer de 2019 amb bombo i platerets a la plaça del Rector Ferrer.

Consum rep 44 queixes contra Dentix a Catalunya

En el que va d'any, l'Agència Catalana de Consum ja ha tramitat 44 queixes contra Dentix, de les quals 12 es corresponen a comarques gironines (incloent la de la família Ramírez que ho va posar en coneixement a l'oficina de Ripoll). Una xifra destacada si es té en compte que en tot el 2019 van ser 38 (9 a Girona) i el 2017, 18 (11 a Girona).

També FACUA- Consumidores en Acción s'ha pronunciat sobre el cas i ha denunciat que el govern espanyol no canviés la regulació del sector després del cas iDental per protegir els usuaris davant el tancament de clíniques dentals.

A diferents punts de l'estat i a Catalunya també s'han creat plataformes d'usuaris per unir forces i denunciar els tractaments pendents. "Volem que compleixin amb el contracte i que porti les pròtesis que està pagant, és el seu dret", conclou Jèssica Ramírez, que subratlla que seguiran buscant una solució.