Noel tanca acords comercials amb la Xina i preveu exportar 17.000 tones de porcí fins al 2021

Per a fer el salt al mercat asiàtic, ha ampliat la capacitat frigorífica de la planta de frescos d'Olot i generarà 20 nous llocs de treball

La planta de producció de carn fresca de Noel a Olot.
La planta de producció de carn fresca de Noel a Olot. | @noel_1940.
NacióGarrotxa
08 de maig del 2020
Noel, grup d’alimentació fincat a la Garrotxa especialitzat en la producció i distribució de pernil cuit i curat, embotits i carns fresques, tant per al mercat nacional com internacional, ha fet un pas endavant en la seva estratègia de creixement i expansió internacional després de tancar acords comercials amb processadors i distribuïdors del canal Horeca xinès.

De fet, gràcies a la recent homologació concedida per l’Administració General de Duanes de la República Popular de la Xina, la companyia ha entrat en aquest mercat asiàtic i té previst exportar al voltant de 17.000 tones de productes carnis de porcí fins a finals de 2021.

Per a fer el salt a aquest nou mercat, a banda de sotmetre’s a una sèrie d’estrictes auditories, Noel ha adequat alguns processos i ha ampliat la capacitat frigorífica de la companyia. Aquestes actuacions s’han realitzat a la planta que acull la seva divisió de frescos, ubicada a Olot que, a més, veurà incrementada la seva plantilla amb la contractació de 20 persones.

Segons el Ministeri d’Agricultura, Pesca i Alimentació, l’exportació de carns i despulles de porcí, va assolir el 53% de les exportacions agràries d’Espanya a la Xina, al 2019. En aquest sentit, la companyia, que ja té encàrrecs activats, té previst que els primers enviaments de producte arribin al mercat xinès a les darreries de juny.

Tot plegat, gràcies a diferents acords comercials que l’empresa ha aconseguit subscriure en temps rècord, des de la seva homologació el passat 8 d’abril; uns acords que Noel preveu ampliar en les setmanes vinents, ja que es troba immersa en negociacions i no descarta ampliar el seu portafoli.

Amb aquesta operació, Noel torna a posar de manifest que la internacionalització és un dels seus pilars estratègics. Amb presencia a més de 66 països, l'any 2019 les exportacions de la companyia van representar prop de la meitat de la seva facturació.