ERC Girona reclama corredors per a ciclistes que uneixin els barris de la ciutat

Planteja una xarxa de connectivitat amb bicicleta per cobrir els principals eixos viaris i l’àrea urbana i lamenta que el govern de JxCat hagi aplicat mesures de desconfinament sense comptar amb la Taula de Mobilitat

ERC vol crear una mena d’illa de vianants i usuaris de la bicicleta a Girona.
ERC vol crear una mena d’illa de vianants i usuaris de la bicicleta a Girona. | @ercgirona.
NacióGirona
07 de maig del 2020
Actualitzat a les 9:08h
Esquerra Republicana de Catalunya a Girona posa sobre la taula un seguit de propostes en matèria de mobilitat en bicicleta a la ciutat. La declaració de l’estat d’alarma ha provocat una reducció històrica dels desplaçaments de vehicles motoritzats. Aquest fet, alhora, posa de manifest, un cop més, els beneficis de l’ús de la bicicleta. És per això que ERC insisteix en la necessitat de posar en marxa una sèrie d’iniciatives en aquest àmbit, com la creació de corredors per a ciclistes que uneixin els barris de la ciutat.

Es tracta d’una xarxa de connectivitat amb bicicleta per cobrir els principals eixos de mobilitat i l’àrea urbana. “La nova realitat ens dona l’oportunitat de fer una aposta clara i valenta per una mobilitat sostenible, amable i que posi la salut de les persones al centre”, assegura la regidora republicana Annabel Moya.
 
Aquests nous corredors haurien d’estar senyalitzats tant de forma horitzontal (pintura groga i temporal) com vertical,  hauran de tenir en compte les persones invidents i s’implementarien tant en espais àmplis on abans no hi havia espai ciclista previ, com en els ja existents. Aquests últims, s’haurien d’eixamplar en aquelles vies més transitades o estratègiques per augmentar la seva capacitat, així com procurar perquè siguin més accessibles per garantir la incorporació i la sortida en condicions de seguretat. Les mesures d'ampliació de calçades haurien de començar pels barris de Girona amb més densitat de població i menys espais verds. 
 
Una altra de les apostes que fa ERC és la posada en marxa d’espais de mobilitat activa els caps de setmana. El projecte planteja que una àrea del nucli urbà de la població limiti el trànsit de vehicles motoritzats a desplaçaments d'urgència durant algunes hores del cap de setmana, i crear una mena d’illa de vianants i usuaris de la bicicleta.

“Girona s’ha de convertir en un referent pel que fa a la mobilitat sostenible, i la bicicleta és una eina necessària en aquesta transformació cap a una societat que procura per la salut i el medi ambient”, afirma Moya. Un camí que passa també per la seguretat, i és per això que Esquerra Republicana també proposa una reducció dels límits de velocitat del trànsit rodat a la ciutat. “L’objectiu és pacificar la ciutat i reduir-hi els accidents”, reconeix la regidora. 
 
Per contra, ERC lamenta que el govern de Girona de JxCat no hagi convocat la Taula de Mobilitat, l’òrgan de consulta i participació ciutadana sectorial en aquest àmbit, per posar en marxa els canvis previstos pel desconfinament.

“Cal convocar la Taula de Mobilitat urgentment per fer front a aquest repte”, sosté la regidora republicana Annabel Moya, “no podem esperar més perquè el desconfinament ja s'està produint i no reaccionar a temps implica inevitablement tornar al model anterior”. “Esquerra Republicana té propostes i eixos clau que es poden impulsar en el si de la Taula”, avança Moya.

En aquest sentit, la regidora republicana recorda que ERC, en aquest mandat, ja ha treballat i plantejat una sèrie de propostes, com els aparcaments segurs per a bicicletes, el foment de la mobilitat intermodal, l’ampliació del servei de la Girocleta o l’aposta per les estacions de bicicleta elèctrica. A més, la formació republicana ha defensat sempre la pacificació de la ciutat, i un clar exemple és la proposta que va presentar al Ple del mes de febrer sobre la peatonalització de la Plaça Catalunya.

A banda de les propostes pròpies, els republicans també han donat i donen suport a les iniciatives ciutadanes i entitats que impulsen l’ús de la bici i fomenten les zones de vianants a la ciutat de Girona.  “És el moment del treball conjunt amb entitats i moviments socials que tingui en compte totes les sensibilitats”, conclou Moya.