El transport públic deixarà de ser gratuït a partir de divendres

La xarxa de l'ATM tornarà a ser de pagament tot i la "preocupació" entre els operadors sobre el ritme de desconfinament

Imatge d'un ferrocarril
Imatge d'un ferrocarril | FGC
NacióDigital
09 d'abril del 2020
El transport públic de la xarxa de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) tornarà a ser de pagament a partir de divendres "atesa la no renovació", per ara, del decret de confinament total del govern espanyol. Així ho ha explicat aquest dimecres la consellera de la Presidència i portaveu, Meritxell Budó.

La portaveu ha dit que el dia 10 "es reactivarà la validació de pagament de transport" i la venda de títols, i ha afirmat que l'ATM i els operadors han expressat "preocupació" pel ritme de desconfinament, ja que segons com sigui veuen "inviable" prestar una oferta que garanteixi les mesures de seguretat sanitàries adients.

La mesura va entrar en vigor el passat 2 d'abril i acabarà dijous, coincidint amb la finalització del servei. La data de finalització era la del final del confinament total decretat per l'estat, tal com estava previst en la mesura acordada pel Consell d'Administració de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM).

Durant aquests dies, agents dels Mossos d'Esquadra i la Guàrdia Urbana de Barcelona han fet controls als accessos per verificar que els usuaris eren treballadors d'activitats essencials.
Aquesta mesura ha inclòs els mitjans operats per TMB, FGC, TRAM, Rodalies Renfe, els autobusos de l’AMB, els de la Direcció General de Transports i Mobilitat i els dels municipis adscrits a l’AMTU.

En la majoria de casos, els usuaris han hagut d'accedir a les instal·lacions validant el bitllet tot i que no s'ha descomptat cap viatge mentre que Rodalies ha establert un sistema de sensors de proximitat que obrien les portes quan els viatgers s'hi acostaven, de manera que també s'agilitzaven les entrades i les sortides.

Durant aquests dies, els descens de la demanda s'ha situat per sota el 90% en la majoria de casos i puntualment s'ha accentuat fins més enllà del 95% a Rodalies.