JxCat crearà comerços en xarxa a Girona per a unir els grans eixos comercials de la ciutat

La diversificació comercial, promocionar el comerç emblemàtic i singular i l’expansió del projecte “Aixequem persianes” són altres propostes de la llista de Marta Madrenas per al sector

Marta Madrenas ha encarregat el primer Pla del Comerç de Girona.
Marta Madrenas ha encarregat el primer Pla del Comerç de Girona. | JxCat.
Redacció
03 de maig del 2019
Actualitzat a les 9:52h
La candidatura de Junts per Catalunya - Girona prioritzarà l’atenció al sector comercial de la ciutat durant el proper mandat municipal, amb un seguit de mesures que es recullen transversalment al llarg del programa. La cap de llista Marta Madrenas defensa el comerç com un dels principals sectors econòmics de la ciutat, i per això considera clau la definició de polítiques pròpies en aquest sector: “Des del govern hem encarregat el primer Pla del Comerç de Girona, un document que ens indica els punts forts i allà on hem de millorar, i ara volem aplicar mesures per ajudar a madurar un motor clau per a l’economia i la vertebració de la ciutat”.

Per això una de les principals mesures serà la creació de Comerços en Xarxa, un programa per unir de manera progressiva els grans eixos comercials de la ciutat. Serà a través de mesures de caire urbanístic, per exemple eliminant barreres arquitectòniques, unint voreres, pacificant carrers o unificant il·luminació i mobiliari urbà; que aniran acompanyades també de senyalització conjunta i més mesures com potenciar zones intermèdies que facin de ròtula entre els eixos, com ara als voltants de l’estació de tren. “Així volem teixir un urbanisme comercial que faciliti el passeig al vianant, i que per tant ampliï, tant la presència de compradors, com també les zones de botigues ja existents”, ha explicat Madrenas.

La política de suport al comerç inclourà moltes altres propostes transversals entre els eixos del programa: augment de la seguretat, millora de la competitivitat, facilitat en l’aparcament, suport a la formació i transformació digital, mobilitat sostenible en el repartiment de compres... L’alcaldessa i cap de llista destaca la promoció del comerç emblemàtic i singular, “un comerç que dona identitat pròpia a la ciutat, n’hem de garantir la continuïtat dels seus valors patrimonials i per tant l’hem de difondre i ajudar-lo”. També s’ha proposat per al proper mandat l’ampliació del programa Aixequem persianes a més barris, una experiència d’èxit que serveix per augmentar el comerç de primera necessitat i de proximitat.

Des de Junts per Catalunya - Girona es donarà continuïtat a diverses iniciatives començades aquest darrer mandat com la celebració de la Nit del Comerç i la implantació d’aparcaments per afavorir la rotació comercial. Segons el Pla Sectorial de Comerç de Girona, el comerç de Girona té “bona salut” i la ciutat és un pol d’atracció de compradors que genera fins a 646 milions d’euros anuals, convertint-se així en la capital catalana amb més comerços per habitant. Madrenas es compromet a prioritzar els reptes de futur del sector perquè en el futur mantingui el pes econòmic dins la ciutat.