Pressupostos general de l'Estat

Els pressupostos espanyols no inclouen cap inversió de gruix a la Garrotxa

El batlle d'Olot, Josep Maria Corominas, els desvincula de la variant nord d'Olot, ja que el finançament depèn de l'avenç en les negociacions de la comissió mixta bilateral a l'empara de l'addicional 3a de l'Estatut

per Xavier Borràs , Olot, 16 de gener de 2019 a les 07:54 |
El batlle d'OLot, Josep Maria Corominas. | Xavier Borràs.
Aquesta informació es va publicar originalment el 16 de gener de 2019 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
La comarca de la Garrotxa sembla gairebé invisible en la proposta de pressupostos generals que el Govern espanyol ha presentat a les Corts de Madrid,. Amb prou feines 100.000 euros a l'A-26 a Besalú i para de comptar. Pel que fa a l'esperadíssima variant nord d'Olot a la N-260 [Olot-Riudaura] –que sí que depèn directament del Ministeri de Foment quant a pressupost–, el batlle d'Olot ha aclarit a NacióGarrotxa que el seu finançament no és vincula als pressupostos general de l'Estat, ja que depèn de l'aplicació de l'addicional 3a de l'Estatut que s'ha de negociar entre la conselleria de Territori i el Govern espanyol en la comissió mixta.

"En les properes setmanes esperem la visita del conseller Calvet", ha manifestat Mia Corominas, amb la confiança que aviat s'arribi a l'acord que permeti desencallar una infraestructura llargament esperada, especialment des del sector industrial i dels polígons de la part nord-est de la capital garrotxina i que, de retop, certament, hauria de donar el tret de sortida per a iniciar la licitació de les obres de la pròpia variant nord i del desdoblament de la C-152 a la sortida del túnel de Bracons, a la Vall d'en Bas i les Preses.


Una altra "lluvia de millones" desapareguda

Pel que fa als pressupostos, el batlle ha afirmat que no n'esperava res, ja que "continuen sense complir amb l'Estatut i maltracten Catalunya". Corominas ha recordat, en aquest sentit la "lluvia de millones" del govern Rajoy –milions que sembla que han desaparegut, perquè mai no han arribat. "Ara, des del govern del PSOE ens volen posar entre l'espasa i la paret, amb amenaces d'eleccions i canvi de govern."


Per al batlle de la capital de la Garrotxa, si Pedro Sánchez necessita el suport de Catakunya només cal que s'assegui a negociar, i no precisament per a parlar de pressupostos, "sinó de democràcia, de la llibertat dels presos politics i dels drets humans".

Execució de diverses operacions de conservació i explotació de carreteres a la Garrotxa


Precisament avui, el Ministeri de Foment, segons publica el Boletín Oficial del Estado, ha licitat diversos contractes de serveis per a l'execució de diverses operacions de conservació i explotació de carreteres en uns quants sectors de la Garrotxa i la demarcació de Girona, com podem veure tot seguit, per un import de 13,51 MEUR:
  • A-26, del PK. 64,400 al PK. 83,900, Besalú – Olot.
  • N-260, del PK. 0,000 al PK. 36,200, Frontera Francesa - Cruce N-II.
  • N-260, del PK. 37,700 al PK. 67,550, Figueres (PL. Sol) – Argelaguer.
  • N-260, del PK. 83,900 al PK. 84,200, Olot.
  • N-260, del PK. 83,900 al PK. 114,000, Olot – Ripoll.
  • N-260A, del PK. 3,800 al PK. 7,400, Colera – Portbou.
  • N-260A, del PK. 51,300 al PK. 52,400, Vilademires.
  • N-260A, del PK. 53,000 al PK. 57,500, Queixàs.
  • N-260A, del PK. 71,500 al PK. 72,200, Sant Jaume de Llierca.
Els contractes de serveis per a l'execució d'operacions de conservació i explotació en la Xarxa de Carreteres de l'Estat tenen l'objectiu de realitzar els treballs de serveis de comunicacions, serveis de vigilància, atenció a accidents, manteniment dels elements de la carretera, manteniment sistemàtic de les instal·lacions de subministrament d'energia elèctrica, enllumenat, senyalització variable i semaforització.
 

 

Participació