FGC, a punt per a la temporada d'esquí amb l'aposta pel territori i la digitalització com a objectius

La Molina, Vall de Núria, Vallter 2000, Espot i Port Ainé afronten l'hivern amb optimisme després de les nevades de la tardor

Presentació de la temporada d'hivern de les estacions d'esquí d'FGC
Presentació de la temporada d'hivern de les estacions d'esquí d'FGC | Iván Beas
16 de novembre del 2018
Les estacions de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ja estan a punt per a la nova temporada d'esquí amb l'aposta pel territori i la digitalització com a grans objectius. La divisió de Turisme i Muntanya ha presentat les novetats en un acte al Museu Olímpic i de l’Esport de Barcelona. La Molina, Vall de Núria, Vallter 2000, Espot i Port Ainé afronten l'hivern amb optimisme després de les nevades d'aquesta tardor i amb la mirada posada a uns possibles Jocs Olímpocs d'Hivern per al 2030.
  
Compromesos amb el territori
 
La nova temporada té un clar propòsit i un actor principal: el territori. “La nostra voluntat és donar als clients experiències 360 graus, que vagin més enllà de les activitats que es poden dur a terme a les instal·lacions”, explica Ricard Font, president de FGC.
 
La dinamització de les comarques de la Cerdanya, el Ripollès, el Berguedà, el Pallars i l’Alt Urgell és una premissa important per l'empresa pública. Les estacions volen impulsar l’economia dels territoris mitjançant les seves activitats, les pistes d’esquí, la natura i la gastronomia. “Posar en valor a les marques que poden ser les pistes i fer créixer el PIB del territori són dos punts importants en els nostres plans”, recalca Font.
 
Per aquest motiu, enguat s’ha apostat per crear una imatge i un segell de cada una de les estacions que gestionen. “Una marca per cadascuna de les estacions per apropar-nos a la modernitat i obrir nous mercats”, afirma Toni Sanmartí, director de Turisme i Muntanya d’FGC.
 
La digitalització com a prioritat
 
Un dels objectius més importants per aquesta nova temporada és la digitalització dels serveis de les cinc estacions d’esquí. “Volem que la gent compri esquí, esport i natura, i que a través del seu mòbil pugui accedir a qualsevol pista, oberts a tothom i oberts a nous mercats”, assegura Font.
 
Les estacions d’FGC volen fer una transformació digital de les instal·lacions, dels processos de captació i fidelització dels clients. Una de les tasques que s’està fent és la digitalització, via xip, dels forfaits i dels sistemes d’accés a les estacions que permetrà millorar en molts aspectes com dimensionar els serveis i adaptar les ofertes a les persones.
 
Tot Nòrdic, la gran novetat
 
Una de les altres novetats és la incorporació a l'oferta de FGC de Tot Nòrdic. Amb aquest nom s’ajunten set estacions d’esquí de fons: Guils, Lles, Aransa, Sant Joan de l’Erm, Tuixent-La Vansa, Tavascan i Virós-Vall Ferrera. Amb el notable impacte econòmic que va tenir l’any passat –uns set milions d’euros-, aquesta campanya és una aposta per impulsar les activitats tradicionals de la zona.
 
La mirada posada en els Jocs Olímpics dHivern
 
La nova temporada també servirà per anar fent boca per una possible celebració dels Jocs Olímpics d’Hivern. El secretari general de l’Esport, Gerard Figueras, es mostra “nolt il·lusionat pel treball que es fa per millorar sempre les estacions d’esquí catalanes” i amb l’objectiu que siguin referència.
 
“Exhibim potencia, compromís i il·lusió. Estem preparant un gran projecte i aquesta vegada sí que hi ha moltes possibilitats de fer els Jocs. El somni cada vegada està més a prop. Estem treballant pel 2030, però estem atents per si hi ha possibilitats pel 2026”, conclou.